Posted by: Slavko Perovic | April 12, 2009

DNEVNIK, 12. APRIL 2009. godine

Ono sumnjivo Radonjićevo (dr Radovan) naučno „otkriće“ kako je DPS tek dvije hiljade četvrte „zauzeo“ kurs prema nezavisnosti, jer znamo da je tada Đukanović zauzeo „kurs“ prema sivoj zoni kao posljednjem stadijumu manipulacije nacionalnim pitanjem Crnogoraca u svrhu održavanja lične vlasti (parafraziram Lenjina kako bi Radonjiću bilo jasnije o čemu govorim) samo po sebi predstavlja vrhunac one mentalitetske crnogorske licemjernosti, u konkretnom slučaju upakovane u „naučnički“ manir, licemjernosti koja vrhuni u Radonjićevoj konstataciji kako se prije Đukanovića ni jedna vlast nije bavila mogućnošću obnove crnogorske suverenosti i prosto ključa u patetičnoj Radonjićevoj „hamletovskoj“ zapitanosti: pobogu ljudi, zašto je to tako… bilo?

Neka čoče!

Da je neko drugi postavo slično pitanje: zašto je to tako bilo, razumio bih, jer Crnogorci su u mnogo čemu neznaveni i beslovesni, a pogotovo u pitanjima njihove bliže ili dalje prošlosti, ali kada ga patetičnim gestom postavlja poznati bivši visoki komunistički funkcioner i pri tome izbjegne da pruži čak i naznaku mogućeg odgovora, stvari postaju više nego zanimljive za našu priču, jer Radonjić, naravno, zna odgovor, ili makar njegov bitniji dio.

Taj odgovor je lak i jednostavan, ali i veoma, veoma bolan, posebno za potonju generaciju komunističkih vlastodržaca kojoj je pripadao i Radonjić. Upravo je ta generacija zahvaljujući generalno lošoj politici koju je vodila, a posebno katastrofalnoj u vremenu Miloševićevog uspinjanja na vlast i njenog osvajanja (za ovu priliku nazvao bih je politikom koketiranja) htjela ne htjela, objektivno pripremila teren za predaju Crne Gore u ruke Miloševića i njegovih crnogorskih madoturaka.

Nakon što je zasluženo pometena sa političke scene, uz rijetke izuzetke, odabrala je da i sami svoj glas smijesti u duboko grlo sopstvenog ćutanja, sve to prikazujući kao način „borbe“ u novonastalim okolnostima…

Devedeset osme veći će dio ovih struktura, valjda željan boje sopstvenog glasa, ali i prihvaćenih benefita, bučno i na svaki drugi način podržati crnogorsku ohlokratiju pravdajući to propagandom kako je ohlokratija za nezavisnost, dakle za isti onaj „separatizam“ kojeg su, samo koju godinu ranije, kao komunistička vlast, nemilice i „prekomjerno“ politički granatirali.

Jedno je sigurno: odgovori na Radonjićevo pitanje biti će bolni, moraju se uraditi veliki hirurški zahvati kako bi se sačuvalo gotovo već izgnjilo jezgro zdravog, životnog crnogorskog tkiva, a možda je već i kasno.

Odlično znaju Radonjić i društvo o čemu govorim i o čemu sam godinama i godinama govorio: da je Crna Gora stavljena pred pitanje, zaista hamletovsko, zaista njegoševsko, zaista danilovsko, a to pitanje glasi: mafija, ohlokratija da, ili ne?

Što god da ovom trenutku dodate kako bi osjenčili strahotnu zbilju ovoga pitanja, njegovu akutnost, pomažete.

Dakle, suštinsko pitanje je: kako se moglo desiti da im, njima ne meni, njima, a ne nama, njima, Radonjiću i drugima, mafija proda rog za svijeću: tobož državu, tobož naciju, tobož crkvu, tobož jezik, tobož demokratiju, tobož Evropu, nausput, sve ono protiv čega su kao komunisti bili… za organizovani kriminal kao čvrsti i jedini realitet „društvene baze i nadgradnje“ u Crnoj Gori?

Na primjer: na istu ponudu ohlokrataije, istog časa smo odgovorili: ne, hvala, i još žešće nastavili tuču uviđajući katastrofu koja tek slijedi ako ohlokratija ostvari svoj luciferski plan…

Kako Radonjić i ini to nikad neće reći, pa da kažem ja: to naše NE ohlokratiji temelj je crnogorske budućnosti, samo na njega se oslanjaju i sva današnja prepisivanja profiterske provenijencije, prepisivanja onih naših pravovremenih klin-u-klin odgovora ohlokratiji. Prepisuje se bez navođenja autorstva, što prepisivače čini sumnjivim i komično neuvjerljivim…

Ako ćemo vjerovati onomatopeji klicanja koje se ori Crnom Gorom, ono da mafiji odnijelo je pobjedu, ali mi znamo da je takva „pobjeda“ vazda bila i ostala šuplja, prazna, ljuska bez sadržaja i i znamo da će biti skrcana, kad-tad, ali se izgubljeno vrijeme i generacije u njemu nikad ne mogu vratiti ni nadoknaditi, živi su sahranjeni u ovom vremenu, pristajući…

Da se pozabavimo, ukratko naravno, odgovorom na ono Radonjićevo pitanje o kojem „Vijesti“ kažu:

„On je (Radonjić, primjedba moja S.P.) dodao da se ideja nezavisne Crne Gore, u pravom smislu te riječi, u promišljanju jedne crnogorske elite na vlasti ili nekog crnogorskog gospodara, prvi put javlja dvije godine prije referenduma. Prije toga je nema. To je nešto o čemu valja razmišljati, kako to i otkud?“, rekao je Radonjić.

Prije svega moramo se zapitati: ko postavlja ovakvo pitanje, možda neko neznaven? Takođe: nije li ovako postavljeno pitanje, a bez odmah ponuđenog odgovora, makar u naznakama, Radonjićevo šegačenje sa auditorijem? Ne vjerujem, biće da se odgovor ne želi dati, a k tome treba dodati i nezaobilaznu crnogorsku patetiku.

Objektivno, izbjegavanje odgovora jeste pokušaj skrivanja istine. A istina je da su crnogorski komunisti pedesetogodišnjim ispiranjem crnogorskog mozga predano radili na zatomljivanju crnogorske nacionalne svijesti i crnogorskog patriotizma. Tako su gašeni i posljednji ostataci crnogorskog žara koji je jedva preživio tinjajući pod pepelom požarišta šokantno traumatične osamnaeste i njenih strašnih posljedica koje je donijela Crnoj Gori…

U kominističko doba samo na popisu je bilo poželjno da se izjasnite kao Crnogorac, sve drugo crnogorsko je izazivalo podozrenje.

Jedan mali-veliki primjer: svi osjetimo radost kad vidimo Škote i Irce u njihovim kiltovima i divimo im se kako slave Sv. Patrika. Đe se đede na daleko poznata crnogorska kapa, da ne pričam o nošnji, osim propagandno kad se dočekuje voljeni Tito, ili se za „Filmski žurnal“ slika neka starina na zboru crnogorskih komunista? A đe nestade na daleko čuveni crnogorski oro vazda prisutan na svadbama i drugim okupljanjima, a đe se đedoše poskočice, a Ivan Crnojević, a Sv. Petar… čitavi ovaj kosmos nije iščezao slučajno, prema njemu je od strane komunista kreiran i podržavan animozitet. Zaista, danas ne vidim nikakvu opasnost po Radonjića da se o ovome konačno progovori, bez obzira što će o KPCG iskrsnusti slika najpoltronskije komunističke partije ikad iznikle na prostoru bivše Jugoslavije, govorim o njenom poslijeratnom hodu ili bauljanju, kako vam drago.

Danas vidimo da je poltronerija, prosto trajna crnogorska mentalitetska karakteristika koja se izražava prema svakoj vlasti bila onomad Titova, juče Momirova, danas Milova… Ona, vlast, daje mito za poslušnost, ti joj za uzvrat pružaš legitimitet savijanjem šije i sve pjevajući junačke pjesme tražiš da se šija jače savije, ali i da se nešto plati. Ovo je jedina crnogorska ekonomija koja, za razliku od drugih, vazda funkcioniše.

Prisjetimo se: da li je ikad ikome od tamošnjih komunista palo na pamet da ispred naziva Ljubljane, Zagreba, Sarajeva, Beograda, Novog Sada, Prištine ili Skoplja doda prisvojni pridjev Titov/a? Samo su crnogorski komunisti jedva dočekali da svoju staru prijestonicu, istorijsko, kulturno, državno i vjersko središte i ognjište Cetinje, zapepeljaju proglašavajući golu, tek raskrčenu ledinu prijestonicom, imenujući je Titovim imenom. Bio je to više nego jadan alibi za zločin kulturocida koji se odavno nazire ispod ovog sramotnog čina .

Posebno svjetlo na ovaj događaj, jedinstven i nezapamćen u novijoj evropskoj istoriji, baca istina da Broz ovo od Crnogoraca nije tražio… Time su pokušali da mu se, u odnosu na druge jugoslovenske komuniste, više podvuku, obezbijede prednost. Odatle je i ona Đilasova, a tako crnogorska – druže Tito ne dajem pravo nikome drugome da te iko više može voljet od mene!

A sada ću vam hitro, u formi pomičnog teksta, saopštiti kojom brzinom je nova komunsitička vlast bježala iz Cetinja kao neuništivog žarišta sjećanja koje se ne može zabraniti, a ni strpati u zatvor, ni cenzurisati, jer kamenje govori , a ljudi prepričavaju, znali su to još i stari Latini:

Odmah je 1944-te ukinuta cetinjska bogoslovija; već 1946. donešena je odluka o preseljenju prijestonice u Titograd; iste godine donešena je odluka o preseljenju Vrhovnog suda u Titograd; Vlada je preseljena u Titograd 1950-te, a Okružni sud 1961-ve; Viša likovna škola preseljena je u Hercegnovi 1948-e, a srednja muzička škola 1951-e u Kotor; naredne 1952-e prvo crnogorsko filmsko preduzeće „Lovćen-film“ preseljeno je u Hercegnovi; istorijski institut(!) preseljen je 1958-e u Titograd; Viša pedagoška škola preseljena je u Nikšić 1963-e; jedini crnogorski profesinalni folklorni ansambl „Oro“ rasformiran je odlukom Vlade 1954-te; Naučno društvo Crne Gore rasformirano je odlukom Vlade (izvršnog vijeća) 1956-te; jedini republički list „Pobjeda“ preseljena je 1954-te, prije nje 1953-će časopis „Omladinski pokret“, a časopis „Susreti“ 1957-me, sve u Titograd; časopis „Stvaranje“ preseljen je u Titograd 1963-će, a Udurženje likovnih umjetnika Crne Gore još 1958-me kad je preseljeno i udruženje književnika; Crnogorsko narodno pozorište preseljeno je 1955-te, a mjesno cetinjsko pozorište se ukida 1958-me; već 1949-e radio Cetinje preseljeno je i postaje Radio Titograd. Takođe, komunisti su bili planirali i preseljejnja Narodnog muzeja(!), Državnog arhiva(!) i Centralne narodne biblioteke(!), ali je dara već bila prevršila mjeru, odustalo se…

Samo na primjeru Cetinja nazire se znatan dio odgovora na ono Radonjićevo pitanje s početka teksta.

Odgovor postaje još jasniji kad se sjetim istog Radonjića i drugova na onoj čuvenoj vanrednoj sjednici CK SKCG 1988-me na kojoj se, između ostalog, „raspravljalo“ o „slučaju“ Sava Brkovića, Književne opštine Cetinje… Etnogenezofobiji… Na toj sjednici Radovan je grmio o „baricama i komarcima“ crnogorskog nacionalizma i separatizma i prijetio kako će biti isušeni… jedan od tih „komaraca“ bijah i ja, a najveća „baretina“ Književna opština Cetinje.

Bijaše osamdeset osma, ne četrdeset osma…

Tako je onda govorio dr Radovan Radonjić sa drugovima, dok je u Beogradu već stolovao Milošević i kovao planove…


Responses

  1. Iz svega ovog zakljucuje se da su crnogorski gradjani skoro citavih 100 godina iz petnih zila radili na tome kako bi ponistili prvo sebe, svoju istoriju, sadasnjost i buducnost… Zasto??? Koliko je generacija zivo sahranjeno i do kad ce nas da zive sahranjuju? Koja je svrha naseg djelovanja, nije valjda da ce se sve ove godine mraka zavrsiti mrakom? Vasa fantasticna izjava, koju citam skoro svakog dana, da je ”Svih crnogoskih hiljadu godina, svi Vojislavljevici, Balsici, Crnojevici i Petrovici, svi Oktoisi, Sveti Pertovi, Miljanovi i Njegosi, svi Tudjemili i Vucji dolovi, svi Bogisi, Knjazevine i Kraljevine, svi nasi preci izgleda da su se radjali i umirali smo zbog toga da bi se citava Crna Gora, sva njena bogatstva i njene perspaktive, slile na privatne racune ohlokratije. To je jedini puni smisao sveukupne crnogorske istorije do kojeg se stiglo odusevljenjem ogromne vecine utamnicenih…” je najprecizniji odgovor na pitanje, ZASTO??? Na pitanje, DO KAD??? bojim se da cemo odgovor morati da pricekamo…

  2. Da, od Velikog praska pa do danas sva dogadjanja u svemiru i na Zemlji, sva bica koja su se borila za opstanak svi ljudi koji su se trudili da prezive svi ratovi i patnje sve je to kao krajnji rezultat dalo danasnju Crnu Goru u Crnogorce. Da nije tuzno bilo bi zaista smesno.

  3. Evo posmatram i pratim događanja nakon izbora, ne znam šta je ovim pobednicima, okomili se još više zastrašuju, nisu ni vladu oformili ni parlament, a kad će ne znamo. Strah me hvata ko zna šta su naumile te znavene iskusne glave.
    S jedne strane uzdiže im se crnogorski ponos a s dtuge strane šalju poruke straha. Pa kako to zar Crnogorci nisu hrabri i ponosni. Kako onda da ih zastrašuju ti isti koji o njihovom ponosu govore, zašto? Jeste, oni kad ih neko zastraši stanu na njegovu stranu pa se onda više ne mogu zastrašiti, neustrašivi su onda. TO je taj mehanizam. Što se više plaše to se više kriju iza onog ko ga plaši. To hoće pobednici, a zašto sad kad imaju svu vlast ovog sveta, pitam se. Nije im bilo dovoljna količina hrabrosti koju su pre iskazivali pa moraju dodatno da porade na tome. O Bože, koje poniženje za ove ljude. Ima li iko da pomogne? Nije za odbaciti ideja da se ovde sprema nesto. Kako kaze stara dobra dao je paru da u kolo udje a sad bi dao deset da iz njega izadje. Daj Bože da pričam budalaštine.

  4. jes casti mi, ima tu mnogo istine, da smo narod koji je sklon poltronisanju. to je valjda zbog toga sto nismo sigurni u ispravnost sopstvenog misljenja i djelovanja, i vazda nam je milije da na nekoga drugoga prebacimo odgovornost za sve. to je vjerovatno neka vrsta idenja linijom manjeg otpora razvijena stotinama i hiljadama godina u ovom patrijahalnom plemenskom bicu naroda, a koja dozivljava svoje razne oblike i metamorfoze u raznim vremenskim razdobljima, ali je sustina zacimentirana u kolektivnoj svijesti.

    vidim cini mi se to i po komentarima na ovom blogu i na duga mjesta, i pozivu “slavko, vrati se!”. naravno, tu ne iskljucujem ni sebe.

    a sustina je da ce se “slavko” vratit tek kad prestanemo da ga zovemo.

    ocu da kazem da treba svako od nas da pronadje “slavka” u sebi, da svako moze i treba da nadje u sebi dovoljno postenja, dosljednosti, hrabrosti da kaze istinu o sebi i drugima, spremnosti za saradnju i volje da svijet oko sebe ucini boljim;
    ako zeli da, ne kao jedan, ne kao pojedinac, ne kao prvi/najbolji, vec kao dio grupe, dakle – ako zeli da zivi bolje, da normalnom ljudskoscu postigne bolji zivot za sebe i bliznje.
    i tek kada to uradi, kada pronadje tog “slavka” u sebi i podstakne u drugima oko sebe, moze reci da je, ne svetac, vec elementarno normalno ljudsko bice koje zivi ispunjen zivot i u zajednistvu sa ostalim crnogorcima pravi nase drustvo boljim.
    naravno, ne mislim da takvih ljudi vec nema u crnoj, ali bi trebalo da ih je vise.

  5. Crna Gora nije tamo dje je poltronerija i kičeraj u dušama, Crna Gora je tamo dje je Slavko! Svaka čast za sve ove tekstove na blogu, boli koliko je Istinito, ti si jedini svetionik u mraku mrakova, poput Njegoševe luče tamom obuzete.

    ”Bez budalah tupoga pogleda
    bi li umovi mogli blistat sv’jetli?” Njegoš

  6. Zenska Vlada Crne Gore dobila premijerku – ubjedljivo dr Ana Lalevic! KAKAV IDIOTLUK ! /virtuelna smjena vlade za siroke narodne mase ! blago retardirane domacice koje su zavrsile pravo ili ekonomiju tipa tresne medenice ! aaaaaa pochinjem da
    loooodim !

  7. Poltronerija(poltronstvo) je biznis u Vječnoj, i to,priznaćemo,unosan.Koliko je samo poltrona i prodanih duša profitiralo,a bezoduhovljeno.No,vazda će ih bit’ i ne vrijedi ih pominjati.
    A čitam juče u Novostima večernjim,a povodom zaludnoga pitanja đe je Mihailovićev grob,da je Tito ‘govorio da je proces Draži politički,a srpski rukovodioci da bi se dokazali pred Brozom,tvrdili kako je on ratni zločinac’.Dakle,i oni su imali svoje Đilase.Da svojega dotuče kako bi se dokazali u mržnji prema svom bratu i odanosti gospodaru,zarad ordena i privilegija.I komunisti nijesu nimalo doprinosili pomirenju ovoga naroda.Jer da jesu,ne bismo 20 godina izgubili na priču o četno-kom,zeleno bijelim podjelama,što je bila zavjesa za pljačanje Crne Gore svih ovih godina.
    Biljana,uzmite i pročitajte,ako nijeste do sada, knjigu od dr Andrijaševića ‘Nacija s greškom’.Knjiga govori o našem mentalitetu,lažnom dičenju,a i pomogla mi je u razumijevanju mutljavina današnjeg i onog vremena.Možemo je nazvati i ogledalom crnogorskim.(naprijed sa ekavicom😉 )
    PS. Ako neko može da me uputi na neki sajt đe ću moći da pogledam fotke ili video zapis sa mitinga u PG,aprila 2001.(ako me pamćenja služi),pod sloganom ‘AJMO SVI ZA CRNU GORU’,bio bih mu veoma zahvalan.
    Živjela Crna Gora!

  8. Branko,

    evo nesto fotografija sa tog velikog skupa.

    http://www.geocities.com/bojans_lscg/miting.htm

    Sad ih ‘izronih’ via google

    Pozdrav!

  9. branko imas ovdje toga http://lscg.org/content/images%5CMiting-PG-27-01-2001%5Cindex.htm

  10. Unstavali su cetinje i tada a evo i danas mislim da su ga sad potpuno unistili.gledam danas nesto pricaju o danima arhiva pa vidim direktor tog arhiva za razliku od ovih drugih direktora koji su iz pg jer nemamo mi u ct izgleda ljudi da to obavljaju cetinjanin Stevan R ,pa se sjetim njegove izjave na radio CT kad kaze da se ponosi sto je nosio pomoc nasim borcima na dubrovacko ratiste

  11. Dejane

    Meni se ove fotografije ne otvaraju!!!

  12. Znaci ovi sto su nosili pomoc njih za direktore ,a Slavko PEROVIC koji je bio direktor tog arhiva dobio je otkaz od ovih sto su ratovali za mir,nosili pomoc i prijetili svima koji nisu htjeli da ucestvuju u taj njihov rat i I evo sad oni mirotvorci veliki crnogorci samo naucite vise himnu nemojte samo otvarat usta malo teksta .ajmo do novog naredjenja.

  13. Odličan je tekst. Pojma nijesam imao na koji način su ti komunistički “prolet-kultovci” crnogorski razvaljivali cetinjsko i crnogorsko, u tom smislu su ove informacije pravo otkriće. Vjerujem da 90 % čitalaca bloga ovo nije znalo! Mada, moglo se pretpostavljati, poznati su njihovi “potpisi”…

    Ali zato znamo kako se to radilo ovih 20 godina. Cetinje je “njima” uvijek smetalo, uvijek su ga mrzjeli i kažnjavali. Kako onda kad su branili vaskoliko srpstvo (kao i mnozina ove današnje tužne opozicijice sa njima), tako zamislite i danas kad su velecrnogorci, megaevropejci i hiperprogresivci odjednom!

    U čemu je problem? Cetinje očigledno nije ljubilo lance, ono je bilo sabiralište slobodnih ljudi, exit iz užasa, buke i bijesa “većinske” CG. PROSTOR za NAS koji nijesmo bili ODAVDE.

    Ne računajući morbidno “izgubljeni” sjever, danas su Cetinje i Nikšić dva avetinjska grada (grad je tu danas netačna riječ, znam), kao mrtvi spomenici ludila ovog vremena. Ali horror freak show se nastavlja, dok god lutke od krvi plešu i galame uz kičeraj i rakiju – a to je pravi benzin koji pokreće sumorni, smrtonosni točak vladara naših života…

  14. SASA_ct:
    “…pa se sjetim njegove izjave na radio CT kad kaze da se ponosi sto je nosio pomoc nasim borcima na dubrovacko ratiste.”

    hm, pa sto, sto je tu sporno? nosio je pomoc vojsci jna na konavle, kakav je tu problem?
    ne vidim da je tu nesto neposteno radio cojek. sve po zakonu.

  15. Isto je bilo i u vrijeme vladavine kralja Nikole,okupio je oko sebe spjune i poltrone,vjerovatno je to pocetak masovnijeg podilazenja vlastodrzcu zarad koristi.

  16. Hvala puno Dejane…

  17. wawy Mozda vama nije sporno ,mada nije bitan taj primjer toliko sto sam naveo ima ih na stotine takvih koji su nosili pomoc i sokolili ljude da oslobode Dubrovnik od dubrovcana.bio je tamo iMilo ,i momo i Kilibaba.i mrzio se sah zbog sahovnice.sporno je sto su ti ljudi koji su davali i materijalnu i moralnu pomoc tim ljudima odjednom postali mirotvorci kao da nista bilo nije , a znate za stampariju koja je ukradena , mada vi hocete da opravdate te dobavljace mesnih i alkoholnih preradjevina .

  18. ako bih mogao da pitam…jel postoji mozda negdje sacuvan video zapis emisije na drzavnoj tvcg,u kojoj su ucestvovali slavko perovic i misko perovic? to je bilo prije nekih 6-7 godina,mozda i vise… ja mozda nisam uspio da to pronadjem,ako je ima u arhivi,cisto pitam…

    sjajan tekst,a naravno da gospodin radonjih zna odgovor i pravi se lud. crna gora danas,eto….

  19. A Radovan divan covjek,nacitan ,naprican traje kroz vjekove i vlade,i sina Zokija ima pomotnjika ministra saobracaja,a on mi je isti potpisao liberalnu clansku kartu.Snasli su se i neka ih,valja naplatiti sve to akumulirano znanje i zvanje.A poltrona u CG-i fala bogu nece manjkat.To je $eme jako zilavo.Bili bi Olimpijski pobjednici bar u prvih 100 godina !

  20. SLAVKO PEROVIC:

    Ako cemo vjerovati onomatopeji klicanja koje se ori Crnom Gorom, ono DA MAFIJI odnijelo je pobjedu,ali mi znamo da je takva ” pobjeda” vazda bila i ostala suplja, prazna, ljuska bez sadrzaja i znamo da ce biti skrcana kad-tad, ali se izgubljeno vrijeme i generacije u njemu nikad ne mogu vratiti ni nadoknaditi. Zivi su sahranjeni u ovom vremenu pristajuci…….

    Pokusat cu da iskazem moje misljenje nadovezujuci se na ovo Slavkovo pisanje:

    …..pristajuci na sve sto normalan narod ne bi nikad prihvatio.Pristajuci da od Crnogoraca naprave najvece avetinje ( neka se ne uvrijede svi oni koji su protiv toga).Pristajuci da budu najveci poltroni i ulizice .Pristajuci da cute i trpe i da ne smiju rijec progovoriti za sve sto ih je snaslo.Pristajuci da nemaju svoje JA , da nemaju hrabrosti ,odvaznosti …..
    Pristajuci da zive jedan zivot , ZIVOT NEDOSTOJAN COVJEKA……
    Mogla bih ovako nabrajati do jutra, a licno mislim da bi sve bilo tacno i da ne bi mnogo pogrijesila….
    Uostalom ,ljudi na ovom blogu su uglavnom moji istomisljenici i znam da ce se sloziti sa ovim konstatacijama!!!!

  21. I hvala Dejane za ove divne fotografije!!!

  22. SAS_ct,
    e bas si ga pogodio da ja ocu da opravdavam lopove…to mi je zivotni cilj🙂

    samo kazem da nema nista sporno sto je cojek nosio pomoc vojsci jna, i to na teritoriji koja je tada pripadala sfrj.

    ako su neki krali i palili, ne mozes komplet tadasnju vojsku podvest pod pojam lopovi i zlocinci.

    to bi isto bilo kada bi rekao za sve hrvate da su ustase jer je tada vecina izglasala hdz koja je pobijedila na ustaskoj prici, ikonografiji i govoru mrznje prema srbima, ili za sve srbe da kazes da su tada bili cetnici, ili za muslimane u bosni da su bili mudzahedini.

    nijedno od toga, jednostavno, nema veze s istinom.

  23. Znate kako je rekao jedan zapadni diplomata koji je dugo u ovom ,sto sad kazu poularno, regionu odnosno bivsoj SFRJ i koji izuzetno poznaje istoriju CG “Ovaj rezim je uspjeo od vukova da napravi ovce”

  24. Diplomate u ovom regionu su posebna vrsta splacina.
    A, od vuka se nikad ne moze napraviti ovca, prije ce biti da su te ovce u proslosti plasile “caprom od vuka”.

  25. Miting Ajmo svi za Crnu Goru iz 2001. i ovih nekoliko slika dovoljno govori o necemu, sto na njihovu zalost nece shvatiti bas mnogi.
    Prije svega, mislim na spontanost i iskrenu, bezuslovnu ljubav prema Crnoj Gori, i makar na trenutak privid da konacno dolazi neko novo crnogorsko sjutra.
    Od toga Aprila 2001. proslo je punih 8 godina ‘sjutara’.

    Evo malo repa:

    Mnogi ce reci da je dvadesetprvoga majskog jutra dvijehiljadeseste bilo nase sjutra, ali ne, to nije bilo moje sjutra, jer to bjese juce, ali ne bjese sjutra, iako sam ostao doma toga jutra, dobih zahvalnicu sjutra.
    Zahvalnica je mustra koja nije mogla biti moje sjutra, jer mustra nije sjutra, mustra je mustra.
    ‘ebi ga kad ne volim ni rijec mustra, a kamoli da mi dzemperasi na mozgu probavaju kamo sutra.
    Depeesesdepeesenpe, dakle devedeset posto i poslije dvadeset godina zeli takvo sjutra, jer ne shvata da je mustra mustra, da mustra vise ne smije biti i sjutra.
    Prva banka isparava sjutra, pa ce u konacnom i konacno biti, a kamo sjutra.
    Kamo sjutra sa cetrdeset miliona sjutara, jutara, ara i eura.

  26. Ono zbog cega smo tu je da se, nakon sto smo se prepoznali kao ljudi koji imaju zajednicke ideje i stavove, organizujemo i uradimo nesto konkretno. Ispravite me ako gresim.

  27. RE: wawy

    jeste Wawy, nema tu nista neposteno ali treba da znas da su u to vrijeme neki drugi ljudi na nekim drugim mjestima ( pola garnizona na sutormanu nedaleko od Bara i kompletan u Zeti- mahom malisori iz Tuzi) bacili puske jer nisu htjeli da idu da kradu i pale po Konavlima! Licno ne mislim da je i taj nesrecnik o kome pricate sto je nosio pomoc iole kriv ,da tako kazem, ali treba reci onako kako je bilo i da se nikad ne zaboravi! Isto tako bi danas mogao da pravdas tadasnjeg ‘ratnog premijera’ !!! a valjda ti to nije cilj>???

  28. zapadni diplomata 🙂
    u regionu , kako se to kaže , se šalju daktilografkinje sa zapada i kuriri u poslanstvima , jer zna zapad kakav narod odje živi . Od Vuka ovcu tesko možeš napravit u pravu je sova , ovo su ovce većinom , od pamtivjeka , nadje se poneki ovan predvodnik , al ovce mekeću , šišaU se redovno , a makaze drži ovan predvodnik
    Živjele ovce !
    Okle bi ja vozio DJip da nije ovaca ?
    Ne dirajte mi ovce !

  29. re:wawy

    Ne radi se o optuživanju “nosilaca vode i hrane”, pretpostavljam da je Saša htio da kaže o moralnoj odgovornosti onih koji su na bilo koji način podržavali tu politiku. Tu je i fakat da su mnogi od njih jako napredovali u društvu, postali čak uzorni građani ili čak nosioci određenih funkcija u vlasti. Čime se šalje poruka da su i oni koji “nijesu znali” i oni koji su “činjeli” bili u blagoj zabludi. Nije to priča koju će crnogorski liberali progutati, pa nek je guta narod. Jer to dalje vodi relativizovanju istine. A to se NE SMIJE dozvoliti, jer je to onda KRAJ bilo kakovog pokušaja PREPORODA i SMJENE ovog sistema.

  30. Hvala i tebi Janko

  31. RE: Brano Kocalo

    “Ne računajući morbidno “izgubljeni” sjever”!

    Da li biste mi objasnili ove reci?

  32. te starkelje, koji su srebrne učinke svoje lične puzavost objasnile “to je sve radi djece” tako odvratno bazdi po podrumčini u kojoj su ne znam kako ivše stekli oni zastali oblici socijalnog ponašanja zvano protekcionašenja, a pri tom njihovom predmetom njihovog “izgovor” bile predonje, da prostite od preko trideset godina (NEMA MI SIN STAN I TA PRIČA)

  33. Izvinjavam se na loše gramatički izvedenoj rečenice gore, ali što rekao jedan moj profesor “ja sam vam je dao pa je vi sastavljajte!!!”

  34. Naravno, Ilija:

    U civilizacijskom, obrazovnom, arhitekturnom i kojem god hoćete smislu, sjever Crne Gore je najbrutalnije i najmorbidnije razoren, dakle izgubljen u smislu osnovnog napretka. Sa svim privrednim i prirodnim resursima, u ovoj “eko” državi, to je danas najzaostaliji i najzapušteniji dio ove države i ovog naroda. A da padadoks bude kompletan, i najprivrženiji režimu.

  35. Re: Serger
    potpuno ste u pravu.
    Ipak hijerarhija odlucivanja sa sobom nosi i hijerarhiju odgovornosti. Onaj koji ne odluciju ima najmanju odgovornost, ako je uopste ima. U protivnom kakvog smisla ima zivot u drzavnoj zajednici. Svako treba da radi svoj posao, to je odgovornost. Stoga nije moguce primeniti analogiju koju ste pomenuli u odgovoru wawu-u.

  36. izvinjavam se Sergej

  37. Brano Koćalo:
    “moralnoj odgovornosti onih koji su na bilo koji način podržavali tu politiku”

    apsolutno se ne slazem.
    davati sansu nekome da se izvuce uz moralnu odgovornost, a zapravo je zasluzio zatvor je apsolutno aboliranje krivaca.

    Brano Koćalo:
    “Nije to priča koju će crnogorski liberali progutati, pa nek je guta narod.”

    uf, uf, a ja kao plasiram price koje neko treba da proguta, il sto vec??!…
    brano, jesi se naspa sinoc da valja?🙂

    Brano Koćalo:
    “Jer to dalje vodi relativizovanju istine.”

    ja brano mislim da svako generalizovanje vodi relativizovanju i lazi, a svako konkretizovanje – istini. a karakteristika prvog je da se zasniva na licnim promisljanjima i spekulacijama, a drugog – na cinjenicama.
    naravno, na svakom je da izabere da li ce u iznosenju stavova da se sluzi jednim ili drugim.

    Sergej Peric:
    “…bacili puske jer nisu htjeli da idu da kradu i pale po Konavlima..”

    a ovi ostali su kao isli u jna da bi pljackali i palili…
    ma sto mi naprica…

    a prepostavljam da su po toj logici i u gradjanskim ratovima u hr i bh, srbi i hrvati i muslimani ucestvovali da bi palili, pljackali, mucili, razarali itd…

    a to veze s istinom nema.

  38. mi jos uvek ovde zivimo “divlji zapad”, kad jos nisu bile ispostavljene institucije. TO sto ih mi iamamo to je samo kao fol za one sa strane, dok mi ovde zivimo divlji zapad. Zato se stalno i ocekuje da neki pojedinac iskoci i zrtvuje se za pravdu. To je besmisleno jer ako imamo institucije ukljucujuci sindikate na primer onda ne mora pojedinac da strada i da nista ne uradi , vec sindikat stiti sve pojedince plus uspe da se izbori za prava koja su uskracena. Ali mi sve imamo kobajagi pa i to.

  39. wawy,

    potpuno sam svjez i naspavan ovih dana, hvala na pitanju🙂

    wawy said:

    “apsolutno se ne slazem.
    davati sansu nekome da se izvuce uz moralnu odgovornost, a zapravo je zasluzio zatvor je apsolutno aboliranje krivaca.”

    A ja se sa ovim sto si ti rekao apsolutno slazem! Ali pojma nemam sa kojim dijelom mog teksta polemises… Bice da si ti tu nesto lose procitao!

    wawy said:

    “uf, uf, a ja kao plasiram price koje neko treba da proguta, il sto vec??!…”

    Ne, wawy, to si sam rekao, nije mi bilo ni na kraj pameti da to kazem. Izgleda imamo oprecna misljenja apropos naroda. I prije izbora si pozivao na glasanje, na informisanje “nevinog i naivnog naroda”, pa vidis kako je rulja uzvratila udarac… Pusti narod wawy, pojedinci su jedino bitni, ja jedino sa covjekom razgovaram, a o ovom plemenu ne mislim nista dobro. Narod ce ostati to sto jeste, crnogorski narod.

    Relativizovanje istine je kad kazes, recimo, da njemacki narod nije znao ko je bio Hitler sve do 45-te! To je RELATIVNA istina, jer teoreticari masa mogu da tvrde da je to tacno, buduci medijski opijeni i zavedeni. Ali mene ta istina ne zanima, mene zanimaju POJEDINCI koji sve to vide, ali cute, i tako ostavljaju masi, tj. narodu, da je U PRAVU….

    A ovo vazi ako zeli Crna Gora naprijed uopste. No izgleda da i ne zeli…

  40. RE: biljana

    e sad cete me ispraviti ako grijesim ,ali evo kako sam ja protumacio Vas odgovor!
    dakle, ako se ne varam , Vi kazete da ,parafraziram, Crna Gora nije imala subjektivnu odgovornost u napadu na Dubrovnik? a razloga koji prilazete je da nije odlucivala oo napadu ?
    Moje licno misljenje – Crna Gora je, govorim o zvanicnoj Crnoj Gori kkako tada tako i danas bez ikakve razlike, odlucila da podrzi taj napad i da mu pokloni svu logisticku pomoc, samim tim njena subjektivna odgovornost je u potpunosti izrazena!!
    Za mene je najvece licemjerje bio cin izvinjavanja Djukanovica jer ga smatram sprdnjom i izivljavanjem nad nevinim i svetim grobovima koji ostase iza Dubrovnika! I nikad to necu podvesti pod demokratski i evroatlantski i dobrosusjedski ili svrsishodni potez vec kao pokusaj SPRDNJE!!! Pranje ‘prljavog vesa’ je moguce samo u jadnim i mizernim drustvima kakvo je Gora Crna a pogotovo negiranje odgovornosti za tako nesto !
    Slavko je 15 godina pricao …” suze i cvijece za svih onih 186 zrtava a neka su vjecno prokleti oni koju ih tamo poslali”!!!!!!!

  41. RE: wawy

    ne ! Naravno da se ratovi u BIH i Hrvatskoj ni pod razno ne mogu uporediti sa Dubrovnikom, cak nemaju ni dodirnih tacaka. Ja samo hocu da kazem da svi oni ‘zavedeni pokklicima RTVCG’ koji su tamo posli mogu danas da kazu da su bili zavedeni i ‘da nisu znali’ , ali sto se mene tice nema tog madjionicarskog trika koji ih moze oprati i opravdati ! O toj odgovornosti ja pricam , jer znam da se moglo drugacije nego se nije HTJELO ! A o tome svjedoce sve one liberalne ’90. … wawy na svojoj kozi sam ih osjetio kao djecacic i danas s ponosom mogu svog oca pogledati u oci ! Ali samo zato sto je ON tako HTJEO!!!!

  42. re: Sergej
    Onog trenutka kad je neko izabran da predstavlja i odlučuje u ime jedne države on je u tom trenutku vlasnik blanko čeka sa kojim može da radi šta mu je drago. Oni koji se zateknu na mestu da moraju da odnesu tamo neku vodu ili šta ti ja znam nekome na ratište apsolutno nisu personalno za to krivi. Odgovoran je isključivo onaj koji je za to odgovoran to jest onaj koji naređuje. Shodno tome najveća odgovornost pripada onome ko ima i najveću moć odlučivanja , a zna se ko je to bio i ostao. E sad taj koji je odgovoran uspeo je nekako da tu odgovornost podeli sa narodom jer zaboga oni su ga birali, narod to popije kao neku poluistinu i tako je nastao pakt izmedju vlasti i naroda. Niko nije kriv i svi su krivi. Kad je na delu nemoć, to je poznato u psihologiji, onda stupa na snagu deljenje krivice na ravne časti kako bi se prikrila ta nemoć, samo to. (mislim na nemoc da se reaguje.) Ići sad kroz narod i juriti veštice mislim da je iluzorno. Možda grešim

  43. wawy
    Moram vam neke stvari objasniti ,ako se vi ne sprdate sa nama koji smo bili protivnici rata , ili zelite da nas natjerate da vam detaljnije pricamo neke stvari.potpuno se slazem sa B kocalom.Dali vi mislite da je posteno bilo smijeniti Slavka Perovica sa mjesta direktora Drzavnog arhiva CG iz politickih razloga i dovesti nekog iz pg mada je to bila praksa tada a i sad da nemoze neko iz ct biti direktor nego bolje neko iz pg ili izbjeglica iz bosne.sada je direktor tog arhiva , a nije on jedini na nekoj funkciji koji je podrzavao rat ,ucestvovao u njemi itd.nije bitan taj covjek , nego je bitno da su isti oni sto su bili i za sloba i za rat za mir i za sve i svasta na istim ili jos boljim pozicijama.u najznacajnim Cg institucijama umjesto da sjede ljudi od znanja i postenja sjede politicki namjestenici koji su juce govorili da su Crnogorci srpskog porekla , a sad su samo crnogorci do novog naredjenja.sto se tice rata na Dubrovnik to je bila najveca bruka i sramota cg kojoj su obraz spasili libereli.slazem se nisu svi bili ovakvi i onakvi to nije niko ni rekao , neko je i morao da podje ,neko zbog propagande , ali najvise ih je bilo zbog velike nacionalne mrznje , i nemojte mislit da nebi i opet.na kraju nadam se da me razumijete o cemu pricam da su isti ljudi evo 20 g bili i sa slobom i za rat i za SRJ i protiv rata i sad za cg i progonili Muslimane i Hrvate a ovi sad snjima u koaliciju e to vi je cg.

  44. Odgovornost političke elite koja je odlučivala o ratu za to jesam 100%. Sigurno ima masa drugih pojedinaca koji su krivi za što šta ali ko će ih pohvatati. Nije moguće. Trebalo je stvoriti takav ambijent da pojedinci (zli, ludi, profiteri itd) ne mogu da dodju do izražaja i tu je opet odgovornost na “političkoj eliti”. To je njihov posao za koji su birani i plaćeni. Da kreiraju normalan društveni ambijent .Nista drugo

  45. Nasa politička elita nije radila svoj posao, to jest radila ga je očajno loše. Njihov posao je samo jedan jedini, da stvaraju ambijent koji pogoduje razvoju društva i očuvanju prirode. Oni su izgradili nakaradni ambijent i unakazili prirodne resurse. Sta još treba da se kaže.

  46. RE: biljana

    Slazem se Biljana da bi oni koji imaju najvecu politicku moc trebali najvise da odgovaraju i oko toga nema spora , ali ja jednostavno ne volim da izostavljam niciju krivicu upravo zbog svih onih koji su drugacije tih dana postupali . Jednostavno je, ne vjerujem da u Gori Crnoj ima toliko glupih i neznavenih ljudi i ne vjerujem da su svi oni mogli biti izmanipulisani. Takodje, ne mislim da mi sad treba da organizujemo ‘lov na vjestice’ ali dobar zakon o lustraciji na ovim prostorima je itekako potreban. Ne volim zamjenu dresova , i ne volim promjenu misljenja u zrelim godinama , ne samo sto ne volim vec ni mrvicu ne vjerujem u to . Licno smatram da je to odlika samo mnogo losih ljudi a ako to treba da progutamo nek nam je prijatno onda! Ja to bas ne bih ‘ticao’ …..
    I moram priznati da mi jako smeta Vasa ekavica .. ahhaha…prosto ne znam kako uspjevam da izdrzim u komunikaciji sa Vama :)))
    Eto to su te stvari koje jos nisu iskorijenjene i koje nece biti ostranjene jos dugo vremena jer tako odgovara danasnjim ,na zalost , centrima moci u Gori Crnoj : DANU , Vijesti , Vlada , ona zgradica sa milion bubica preko puta Mashe u Pg , ..i da ne nabrajam ….

  47. A možda ja osim ekavice zavćem i na engleski jezik, odakle znate kad mi nijeste čuli naglasak.
    U svakom slučaju nikome ne zasmijeta onaj francuski r kod naših znavenih upravljača krizama. Oni kažu : “govorimo crnogorskim jezikom.” A ja sad mogu da počnem da lupam kako sa tim r ne može nikako govoriti taj jezik već predlažem da uvede francuski zbog govornih mana kojima obiluju naši državnici.

  48. Sve te predrasude i budalastine kojima se može pohvaliti ovaj narod i to je posledica nerada u vladi. Ljudi nemaju priliku da putuju niti se doseljavaju stranci. Kad bi postojala cirkulacija ljudi niko se vise ne bi setio da lupeta o ekavici ili o italijanskom ili nekakvom drugom akcentu. Kakve to veze ima sa bilo čim. Bilo bi jedino važno komunicirati. Mutikultura je inače jedna od najfenomenalnijih tekovina savremenog doba. Mo smo ovde jos u doba otomanskog carstvsa. Tekovine civilizacije nas se ne dotiču.

  49. Brano Koćalo:
    “o ovom plemenu ne mislim nista dobro”

    e pa bojim se da je u tome poenta, sto “mislis” – baziras svoje stavove samo na misljenju, a ne na cinjenicama. ovo prvo moze biti tacno ali i ne mora, a drugo je cista istina.

    Brano Koćalo:
    “mene ta istina ne zanima”

    brano, ne postoji TA istina ili OVA istina, istina je samo jedna i zasnovana je na cinjenicama.

    —-

    sergej…procitao sam i prvi put tvoj stav da su ljudi isli u jna na konavle da bi palili i rusili, i ne vidim da upornim ponavljanjem nesto od gluposti moze postati istina.

    i da, lustracija je samo dobar nacin da odgovorni izbjegnu krivicno-pravnu odgovornost.

    —-

    SASA_ct:
    “Moram vam neke stvari objasniti”

    ela ako moras, a i vazda sam zeljan novih saznanja.

    SASA_ct:
    “ako se vi ne sprdate sa nama koji smo bili protivnici rata”

    zavisi kako s kim, ako neko lupeta naravno da cu da se sprdan s njim, a sto naravno nema veze s ovom temom, nego je neka spontana reakcija na ljudsku glupost.

    SASA_ct:
    “Dubrovnik to je bila najveca bruka i sramota cg”

    ne slazem se. to je najveca bruka i sramota svih onih koji su krali, palili, mucili, itd…ili naredjivali sve to ili nisu zeljeli da odgovorne izvedu pred sud. a ne onih koji nisu nista od toga, tu nema nikakve logike.
    tacnije, to nije sramota nego njihova krivica. e sad zasto se to ne procesuira ne znam, al slutim da odgovor treba traziti u paktu ratnih i a.r.-profitera, cime se prebacanjem krivice djukanovica & co & nize postavljenih-odgovornih na narod (kroz a.r.-profiterske i rezimske medije kroz poluistine) postize da ljudi budu ubacheni kao taoci sopstvene savjesti (zbog nametnute lazne krivice) u koruptivno kolo, i na taj nacin pristaju na legitimisanje korupcije ( u najsirem smislu rijeci) kao legitimnog oblika svijesti, ponasanja i vladanja. dakle, ucvrscuje se vlast dps-a na ovim osnovama i na ovaj nacin.

    SASA_ct:
    “najvise ih je bilo zbog velike nacionalne mrznje”

    a sasa, na osnovu cega ovo tvrdis? ja mislim da su oni bili manjina u onih 95% naroda koje je bilo tamo. a to svoje misljenje baziram na tome sto je tada jna na konavlima bila visenacionalna i visevjerska. dakle, velikim dijelom po karakteru ista kao i jna koja je postojala zadnjih 50 godina. i sto je bila jugoslovenska vojska na tlu jugoslavije. a i na tome sto je dps stvorio narodnu stranku uglavnom kako bi mogao nacionaliste i shoviniste da (prividno) distancira od sebe. pa sve to kad uzmes u obzir taj postotak i nije veliki a i ako mu se pridruzi jedan dio procenta sk-a.

    a slazem se s ostalim dijelom tvog komentara.

  50. biljana, apsolutno se slazem da ljudima treba cirkulacija, vecina dvaes godina nije mrdnula nidje, narod se getoizira uglavnom…kako fizicki tako i mentalno…sto fantasticno pogoduje rezimu.

  51. Kad smo već kod getoizsacije, nedavno sam provela 4 sata u razgovoru sa jednim vrsnim advokatom. Postoje brojni elementi za brojne tužbe upućene domaćim i međunarodnim sudovima, kao i traženja azila. To jedna osoba sama ne može da izvede,a ne verujem ni da hoće. Šta gospoda misle na tu temu?

  52. Ne zaboravite da je prvi geto ovde stvorila EU , znači imaju geto u sred EU. Opkoljeni smo EU to je fakat. A gde postoji fakat tu je tužba dušu dala.

  53. Jos jedan dokaz da su VIJESTI obicne splacine od novina i POLTRONSKI medij je skracivanje i neobjavljivanje reagovanja u vezi sa ubistvom Ivana Stevovica, brata poznatog aktiviste civilnog sektora i ekologa Sinise Stevovica sa Zabljaka…

    Evo sta je sada poslato glavnom i odogovornom uredniku dnevnih novina Vijesti povodom slucaja..

    Reagovanje na pisanje u dnevniku Vijesti od 14.04.2009 godine

    OBJAVITI INTEGRALNO!

    Povodom pisanja u dnevniku Vijesti a povodom saopstenja iz uprave policije da nasoj porodici nijesu upucivane nikakve prijetnje i da im nije poznato da je bilo ko na bilo koji nacin uznemiravao pokojnika.

    Obevjestavam javnost da je pomenuta izjava potpuna neistina.

    U mom jako kratkom razgovoru sa inspektorom koji je trazio informacije od mene saopstio sam mu: da se smo imali upozorenje od prije samo nekolika dana prije tragedije „Cuvajte se ovih dana“, prijetnje, i pritiske u cijelom proteklom periodu na osnovu cega sam iznio kategoricke trvdnje da se radi o ubistvu naseg brata.

    Osjecamo da je sve ovo sracunata provokacija ne bi li se pokrenule medijske spekulacije, neprimjerene rasprave, i uvlacenje porodice u medijska razracunavanja u jednom posebno delikatnom trenutku za prodicu…Sa posebnim ciljem da se kroz kontrolisane medije ponudi istina po zadatku, uz plansko diskreditovanje i nas i svih nasih nastojanja .

    Porodica je uputila odgovoran jasan zahtjev, dovoljno informacija , obavjestenja, sumnji za cijeli slucaj, i bojazni za bezbjednost porodice na prave adrese i institucije, sacekacemo njihove reakcije i zvanicne izvjestaje pa cemo tek onda detaljno obavijestiti javnost o svim nasim saznanjima i stavovima.Nikako na nacin kako su planeri naumili kroz kontrolisane novinarske clanke i spletkarenja ovakvog tipa .
    Ja znam da zivim u zemlji gdje su se i ocigledna ubistva kategorisala kao nesto sasvim drugo ali zivim u uvjerenju da su istina i pravda spore i dostizne.
    Sud crnogorske javnosti ce sve znati da ocijeni.

    Pomoc nijesmo trazili napamet, i na osnovu toga mollimo sve mediije da povedu racuna o tome sta i kako pisu, u suprotnom bicete direktni i odgovorni i ucesnici u harangi protiv nase porodice.
    U tom kontekstu i trenutku, u najmanju ruku je neprimjereno skracivanje inace jako kratke izjave porodice, izbacivanje bitnih informacija iz teksta, kontinuirano objavljivanje mojih neprimjerenih slika, uz ocigledno obesmisljavanje reagovanja sa namjerom da se manipulise sa javnoscu.

    Ukoliko se ova praksa Vijesti nastavi smatracemo da Vasim novinama nije stalo do istine, vec do neceg sasvim drugog.

  54. wawy:

    “ne slazem se. to je najveca bruka i sramota svih onih koji su krali, palili, mucili, itd…”

    A ostali su činjeli neko dobro djelo?

  55. da, glemte, rat je poznat kao skup dobrih djela i pozitivnih zivotnih iskustava, nesto kao maturska eskurzija…i plus razmjena brojeva telefona na kraju…

    a koji su ti to ostali, glemte?
    mislis na tada zvanicnu vojsku jugoslavije pa samim tim i dubrovacke regije(jna), ili na drugu stranu u ratu – paravojsku fasistickog tudjmanovog rezima?

  56. sad vidjeh ovo…kakva su govna ovi iz ‘vijesti’, ovo je nevjerovatno.

  57. Da na ovom mjestu ne bih bio pogresno shvacen, odmah cu reci da od nestanka LSCGa sa crnogorske politicke scene, vise nemam ni zelju ni volju da izlazim na farsicne izbore. Do tada sam bio pristalica i glasac Liberalnog saveza (biracko pravo sam stekao 1996. godine, naposredno poslije izbora).

    Uz duzno postovanje prema svima, a posebno gospodinu Slavku Perovicu, kao covjeku kome se svih ovih godina divim kao nikome drugome, jedna stvar u citavom tekstu bode oci:

    “golu, tek raskrčenu ledinu” (Podgorica, tj. tada proglaseni Titograd)

    Uvjeren sam duboko da gospodin Perovic nije imao bilo kakvu losu namjeru ali je malo neukusno govoriti o Podgorici iz tog vremena kao “goloj, tek raskrcenoj ledini”. Jer, gospodine Perovicu, Vi, kao jedan vrstan intelektualac, odlicno znate cinjenicu da je, srazmjerno broju stanovnika, uz Varsavu i Nirnberg, Podgorica bila najrazoreniji grad od Baltika do Bosfora u drugom svjetskom ratu. Dovoljno je samo pomenuti aprilsko bombardovanje, u kome su stradale na stotine gradjana. Zbog toga, zbog postovanja prema svim tim zrtvama i prema jednom gradu koji je bukvalno zbrisan sa zemljinog lica za vrijeme drugog svjetskog rata, a opisujuci upravo one godine kada je krenuto sa obnovom Podgorice, ipak ne bi trebalo tako olako koristiti ovo: “gola, tek raskrcena ledina”.

    pozdravljam sve liberale i gospodina Perovica

  58. Sasa CT> “Dali vi mislite da je posteno bilo smijeniti Slavka Perovica sa mjesta direktora Drzavnog arhiva CG iz politickih razloga i dovesti nekog iz pg mada je to bila praksa tada a i sad da nemoze neko iz ct biti direktor nego bolje neko iz pg ili izbjeglica iz bosne.sada je direktor tog arhiva , a nije on jedini na nekoj funkciji koji je podrzavao rat ,ucestvovao u njemi itd.nije bitan taj covjek , nego je bitno da su isti oni sto su bili i za sloba i za rat za mir i za sve i svasta na istim ili jos boljim pozicijama.”

    Hocu na ovo da reagujem, iako moze izgledati da vadim misli iz konteksta kod ljudi sa kojima se u nacelu potpuno slazem.
    Za licnost direktora drzavnog arhiva, Narodnog muzeja i slicnih institucija smjestenih na Cetinju potpuno je irelevantno njegovo porijeklo. Ono sto je, po meni, najbitnije za ove stvari jeste strucnost tog nekog i njegova posvecenost poslu. A iznad i ispred svega postenje…oliceno u radu dostupnom javnosti i postovanju zakona. Mozda ovaj moj dosadasnji tekst izgleda kao domaci rad ucenika na temu “Kako su mi isprali mozak nepotrebnim definicijama”, ipak nije tako.
    Gdje god na ovoj planeti da odete, ako niste iz tog mjesta, kraja, drzave, kontinenta…uvijek cete biti onaj “drugi” ( izbjeglica, provincijalac, glupi ovaj, glupi onaj)..to je ono sto najcesce sprecava integraciju manjinskih grupa i najcesce izaziva nevidjenu ksenofobiju.

    Sto se tica smjene Slavka sa mjesta direktora arhiva, to je vjerovatno ucinjeno kao i sve drugo, u duhu onog (a i ovog vremena) da se uklone svi drugacije misleci ljudi sa svih mogucih funkcija i polozaja koji mogu privuci paznju.
    Kada markirate izbjeglice i ljude iz drugih gradova, uvijek pomislite na to da je i Slavko na izvjestan nacin bio covjek iz drugog grada, vasione, stvarnosti, mentalnog sklopa za one koji su ga smijenili. I oni su rezonovali tako…nije od nashih….treba ga skloniti. Na srecu ….vrijeme pokazuje da ipak nisu uspjeli, ili se makar nadam da ce ovaj blog jos trajati. A i proizvesti neshto mnogo vece.

    Sto se tice “rata za mir”…trebe biti veoma oprezan u tumacenju njegovih učesnika. Plačkaške horde su zauvjek ostavile hipoteku nama drugima, ali kao i uvijek u ratovima te grupe ne čine više od 10% vojske…..ostali su nazalost bili izmanipulisani. Pedeset godina intezivnog ispiranja mozga komunističko-vojno-istorijskim drustvenim postulatima je eskaliralo Milosevicevom zloupotrebom tog sistemskog podvodjenja i zatamnjivanja svijesti i onda zaista nije bilo teško toliko ljudi zavesti i poslati u zločin (ili paradoksalno rat za odbranu sfrj kako su ga neki sasvim posteni ljudi tada dozivljavali, koji su iz patriotskih pobuda otisli u rat). Projektovan 50, a možda i više godina. Uzrokovan ogromnim neriješenim unutrašnjim problemima i licemjerjem crnogorskog društva. Mitomanijom, podjelama i zlom.
    I nikada nije bio sporan učinak tog nesrećnog vremena, problem je jedino u učiniocima. I onima koji su ih poslali tamo. I čija je krivica još veća činjenicom da su od učinilaca i podstrekača postali aktivni pomiritelji oduzimajući tako šansu istinskom pomirenju. Jer je sve što rade licemjerno. Jer nisu platili ni za te grijehe, a već su počinili nove zaboravljajući ove i kriveći druge za njih. A krivica društva jeste u tome što kolektivno pamćenje ne postoji kao svevremenska kategorija, već je u pitanju čista konstrukcija. Skoro uvijek. Zbog toga se ne treba čuditi ako za par godina djeca budu mislila je Slavko napao Dubrovnik. Ovaj dps-profiterski (a u srzi totalitrni i komunisticki) teatar apsurda bi i to pregurao i progurao kroz crnogorsku kolektivnu svijest.
    Da rezimiram ovaj moj mozda nerazumljivi tekst…..ovog direktora arhiva (S.Radunovica) i ine ucesnike tog zlosrecnog rata ne treba unapred osudjivati zbog ucesca u tim dogadjanjima, njihove pobude su mozda mogle biti i iskrene i patriotske….vec zbog cinjenice da ni danas, kao ni prije deset godina, kao ni za pedeset godina oni nece priznati da su pogrijesili i da su zavedeni….i ono sto je najvise za osudu…sto nece imenovati i pokazati prstom u one koji su ih zaveli i poslali, već će opet učestvovati u novoj laži i skraćivanju svijesti nas i naše djece.
    A ONAJ NA VRHU NE MOŽE DA SE SELEKTIVNIM IZVINJENJEM IZVADI. MORA DA ODGOVARA SUDSKI, KAO I NJEGOV ŠEF, ALI I JAVNOM OSUDOM….KAO DRUŠTVENOM KATARZOM.
    ..a to se nece desiti…..

  59. RE:wawy

    da zavrsimo diskusiju jer ne nalazim za shodno dalje polemisati jer su nam dijametralno suprotni stavovi…a i ti ne prihvatas raspravu vec pokusavas da jeftinim podsmjehom osporis moje stavove .. samo dva pitanja..
    Da li ti mislis da postoji bilo kakva razlika izmedju fasistickog rezima Franje Tudjmana i fasistickog rezima Mila Djukanovica sa ostalim svojim drustvom iz tih godina ,naravno bez razlike u odnosu na danasnje njegovo drustvo ?????
    Da li onaj koji prihvata laz kao istinu i sam postaje lazov odnosno, da li onaj kome je naredjeno da obori generala Krsta Djurovica zato sto je odbio da granatira Dubrovnik ( samo kao jedan u moru primjera) treba da dobije opravdanje za to svoje cinjenje samo iz razloga sto je to bila njegova duznost kao vojnika tzv. Vojske Jugoslavije koja je u tom trenutku bila u paramparcad razvaljena/???????
    Veliki pozdrav!!

  60. Vijesti su najobicnija zuta stampa
    u rukama bolesnih ljudi,sto se svakim danom sve vise pokazuje,prvi profiter izgleda da sa takozvanim g18 se sprema da u skoroj buducnosti naprave stranku (tadic,popovic) i ostali zavisni intelektualci,meda su otkacili.

  61. Skoro sam zaboravio na “film” o dubrovackom ratistu ali me ova rasprava vrati u ono grozno vrijeme. Licno nisam bio ucesnik, niti sam na srecu bio pozivan. Iz mog tadasnjeg drustva nekoliko ih je islo na poziv, preko volje, neki su posli dobrovoljno iako nisu pozvani, a neki su vratili oruzje i kasnije osudvani ali kako se vrijeme a i ljudi promijenili nisu imali nikakve posledice. Na tom ratistu su poginuli moj bliski rodjak, i vrlo dobar drug koji je bio cak i liberal. Po prici neposrednih ucesnika kojima sam vjerovao, naravno, bilo je svega, ali ne bih sve trpao pod kategoriju pljackasa i zlocinaca jer je najvecio dio ljudi bio pod hipnozom JNA koju smo svi sluzili i dozivljavali kao svoju pa i jedan pozamasan broj koji je smatrao da je sramota odbiti poziv. Vec ste rekli da su krivi oni koji su ih tamo poslali, no mene kao nekoga ko je malo neposrednije pogodjen strahovito vrijedja kada placaju obnovu stocnog fonda u Konavlima, ili ova izvinjenja i mahanja repom pred svakim hrvatskim politicarom, pa i iz mjesne zajednice. Da ne pominjenm nezavisnog intelektualca Baletica i njegov retusirani film o tome. Ovi nasi bijednici da imaju ista ljudsko prvo bi se izvinuli familijama 189 nesretnika koji izgibose uz njihovu svesrdnu pomoc pa tek onda da placaju junad i krave. Kakav im je obraz vidjeli ste kad su sahranjivali ‘niksicku grupu”. Tako postaje degutantna prica kako je tamo neko obrukao Crnogorce nejvjerovatnije srpski oficiri i Milosevic, tako da ratnika za mir, i covjeka koji mrzi sah mozemo uvjek glasati jer su uvidjeli gresku i uputili izvinjenja kao i platili krave i uz put zgrnuli milione, a mom pokojnom bratu sirocad bez skole i posla. Uglavnom potpuno licemjerna prica o bruci na Dubrovniku a ovamo ubjedljiva pobjeda Mila & co. Ima jedna stvar zasto je CG na ovakvom nivou, bivsi americki ambasador W. Montgomeri je u vijetnamskom ratu sluzio u ‘zelenim beretkama’.KOliko god da su Amerikanci bili agresori njemu je to bila jako dobra preporuka kasnije vjerovatno i da ambasador, jer je bez pitanja posao 10 000 kilometara da brani “interese” svoje zemlje pa i da izgubi zivot. Posto kod nas ljudi koji su bili casni i na Dubrovackom ratistu sad moraju da se kriju kako im ne bi R.Krivokapic usao u biografiju. No dobro uskoro cemo dobijati SDPS crnogorske patriote iz Kandahara i Iraka, pa ce svi biti srecni.

  62. Molila bih odgovorne ili ko vec moze , da mi objasne koja je svrha ovog bloga. Da ne bih bila pogresno interpretirana napominjem da u pitanju nema niceg negativnog vec naprotiv. Da li ovaj blog ima neki konkretan cilj i da li bi trebalo da nasa prepiska proizvede neku konkretnu akciju.

  63. wawy

    vi uporno istrajavate na prici to je bila JNA ,ali pripadnici su bili gradjani cg , znaci crnogorci ,srbi i ostali neki zavedeni nekima je bilo milo i jedva su cekali da idu da popiju kafu na stradun,zao mi je poginule vjerujte, ali crnoj gori nije trebala ta avantura nista jer je bila uzaludna ,i sto sad imamo ovi koji su poslali ljude u rat sad se izvinjavaju ,nijesmo mi to je slobo i JNA.

  64. biljana,
    ja kolko svatam svrhu ovog bloga, je to da je ovo privatni blog i njegov autor nesto pise a komentatori to i slicno komentarisu.

    tako ti je sa svakim blogom.

    a inace, nedavno je sto se tice nekih konkretnih rezultata zaista i imao neki rezultat, tako sto je na osnovu konstruktivnog razgovora izmedju komentatora, a na pocetni predlog slavka bajagica, otvoren portal sa dnevnim vijestima, jedini sa necenzurisanim i vijestima i komentarima u crnoj gori.

    eo ti ga odje:
    http://dailynewsmn.wordpress.com/

    ovo ti je za sad jedan jedini medij koji nije pod kontrolom vlasti u cg, pa ti vidji….

  65. @ LIBERAL MOMISICI – to sto je gospodin perovic napisao je tacno,jdnostavno,u to vrijeme je bilo tako.
    ja sam podgoricanin. sto se tice tog famoznog bombardovanja o kojem je toliko pricano i pisano,u kojoj je pg sravljena itd… zar vi mislite da je to bombardovanje izvrseno tek tako,reda radi,da saveznici istrose to sto im je bombi ostalo ?? ljudi koji su pisali o tome uglavnom su krili cinjenice zbog cega je doslo do bombardovanja bas podgorice !! tako da je ta prica previse naduvana,a nikad se niko ne sjeti pitanja zbog cega se to desi? naravno,uvijek ima nevinih zrtava,i ne zelim ovime sto sam napisao da omalovazim cinjenicu da je toliko ljudi izginulo.

    pozzz…

  66. @ PG

    zaista nijesam upoznat sa nikakvom teorijom zasto je bas Podgorica odabrana da bude toliko unistena u bombardovanju, sto je fakat, pa bih volio cut o cemu se radi?

    Poz. svima!

  67. Na Google, kad se upise ‘oj svijetla majska zoro’ izlazi video sa youtube-a, koji upravo ocitava stvarnost svijetle majske zore:

    ———————————————————-
    h**p://www.youtube.com/watch?v=Kleu0MDK-KE

    i na kraju…sa lovcena klice vila, glasacemo svi za mila…
    ———————————————————-
    Reprezentativan rezultat pretrage.

  68. Biljana,

    a koja je jedna od svrha tvog postojanja? Koja je jedna od svrha postojanja ovih ljudi koji ovdje dolaze i nešto pišu? Svrha je da kažu nešto što ima veze sa razumom i logikom, onom najosnovnijom, i da se nadaju da će to doprijeti do očiju što većeg broja ljudi u CG. A ako dopre do očiju, postoje neke šanse da će se to nekako probiti i do mozga, onog dijela koji razlikuje zlo od dobra, laž od istine itd. Ako mozak nije isuviše daleko… Kako god okreneš, OSLOBAĐANJE je svrha.

    Pozdrav

  69. Wawy,
    Koje ti je obrazlozenje da napad na Dubrovnik nije bruka i sramota cijele Crne Gore? Pa ako se od 600 000 gradjana samo 10-ak hiljada mrzlo i pjevalo “Oprosti nam Dubrovnice”, valjda je onaj nemusti ostatak crnogorskog gradjanstva u procentima dovoljno visok da generalizuje krivicu na kompletan “narod”. Jer ko je mogao zabraniti “narodu” da izrazi svoj protest zbog svega sto se desavalo, ili su jednostavno tih decembarskih i januarskih dana imali pametnija posla.
    Postoji javni protest, kao jedini deklarisani nacin izrazavanja neslaganja sa necim – sve ostalo je apsolutna podrska (precutna ili ne). Mislim da je na tom ispitu narod Crne Gore pao, i tesko da ce Premijerova licemjerna izvinjenja da speru ljagu sa svog crnogorskog entiteta.
    Slazem se da je napad na Dubrovnik najveca istorijska sramota Crne Gore, iako mu i ponasanje crnogoraca u II svijetskom ratu ozbiljno konkurise za tu neslavnu titulu.

  70. hahaha,morao sam ovo s nekim podijeliti,miško šiško opet pomenu mali kabinet,i to kad je htio da ocrni neku nvo

  71. Drasko Ct:
    “Wawy,
    Koje ti je obrazlozenje da napad na Dubrovnik nije bruka i sramota cijele Crne Gore?”

    u normalnim uslovima, u pravu si da bi svako ko nije osudio krsenja zakona od strane jna na konavle spadao u ovaj nemoralni dio.
    ali u maltene vanrednim uslovima i poluratnom stanju koje je tada vladalo u cg kao i strogo kontrolisanoj tv, te ocjene ne stoje.

    to bi isto bilo kao kad bi danas rekao da je narod nemoralan sto bira dps. a znamo kakva je i kolika izborna kradja i ostali nemoguci politicki uslovi.
    dakle da je vecina gradjana ustvari protiv nezakonitih radnji dps-a.

  72. Dubrovnik je bio i ostao bruka i sramota Crne.

    Pozivi su upucivani svim rezervistima, tako je bilo i sa mnom. Samo, sto sam ja u vojnom osijeku rekao javno i glasno da idem braniti granice Crne Gore, ako su ugrozene, a ni korak preko nje. Na zalost mnogi to nijesu htjeli reci, ili … Pa samim tim snose veliku odgovornost za ono sto se desilo.

    Nikada vise nijesam dobio poziv. Sto se tice kosekvenci, nije sam ih imao, sigurno su racunali sto dalje od Dragana, jer je suvise “bucan”.

    Duboko sam uvjeren da je vecina ljudi reagovala na slican nacin da bi mnogo sto sta bilo drugacije.

    Sta se desilo za vrijeme operacija oko Dubrovniika je najbolje sto prije zaboraviti, ne ponovilo se…fuj…

  73. Dragan Ilic:
    “Dubrovnik je bio i ostao bruka i sramota Crne.”

    nije tacno, nego onih koji su krshili zakon, i trebali biti procesuirani.

    Dragan Ilic:
    “Samo, sto sam ja u vojnom osijeku rekao javno i glasno da idem braniti granice Crne Gore, ako su ugrozene, a ni korak preko nje. Na zalost mnogi to nijesu htjeli reci, ili … Pa samim tim snose veliku odgovornost za ono sto se desilo.”

    apsolutna neistina. ne postoji odokativno mala il velika odgovornost, vec jasno i precizno odredjena za svakoga u zakonu kolika je.

    i apsolutna je laz da bilo ko ko se nije ogrijesio o zakon, snosi odgovornost za bilo sto. to je univerzalni princip.

    ovo gorecitirano smatram glavnim premisama na kojima sprega ratnih i antiratnih profitera drzi dio naroda cvrsto u zamci laznog osjecanja odgovornosti i time sticanja pocetnih uslova za naturanje karakteristika korumpiranosti.
    a naravno da to ne bi bilo moguce kada bi se krivica konkretizovala i krivci izveli pred sud, od najmanjeg do najveceg, koji su krsili zakon ili medjunarodne norme. ali od toga nista evo cak ni 20 godina kasnije.

  74. wawy
    o ovome smo, čini mi se opširno govorili. 100% se slažem sa vama. Svako ko radi odgovoran je za to sto radi bez obzira koliko je ozbiljan posao koji obavlja, on je odgovoran da ga dobro obavi. Tu nema izuzetaka. Ljudi kojima je dato pravo da odlučuju o ratu i miru svoju odgovornost za obavljanje tih dužnosti ne mogu deliti sa onima koji to pravo nemaju. Valjda je to jasno kao 2+2=4. Tačno je da svako pojedinac treba da ima osećaj za to sta je ispravno, i duboko verujem da ga ima. Kad ni jedan pojedinac na planeti ne bi pristao da nosi oružje onda bi i koncept vladnaj pao i ratova nikad ne bi bilo. Lično sam spremna da se borim za taj koncept. Ali ja nimam moć da utičem na ovaj svet koji je potpuno lud. Zato neka bar svako ko je odgovoran ponese i svoj teret odgovornosti. Valjda uz prava i privilegije koje su sami sebi opredelili, naši političati imaju isto toliko odgovornosti.

  75. da bi neko izašao na sud potrebno je da postoji tužba. Ja sam pokušala o tome nešto da zucnem ali bez uspeha.

  76. kad su naši političari bili mala deca, ako su ikad to bili, (bojim se da im je detinjstvo upropašteno preranim preuzimanjem “odgovornih” državničkih dužnosti) njih su učili ono da sa drugom treba da deliš i dobro i zlo. Izgleda da su oni to nešto pogrešno razumeli pa im treba pojasniti sada, ako nije suviše kasno. Elem, deliti dobro i zlo sa nekim gospodo političari ne znači dobro uzmem ja, a tebi ostavim zlo, nego malo jedno malo drugo svakom podjednako. E sad mi je lakše kad znam da sam im to lepo objasnila. Sad ne mogu da se prave da su pogresno razumeli kad su bili mali.

  77. re dragan ilić
    pozdravljam ono što si kao pojedinac učinio ali i to si mogao samo zato što naš narod poslovično loše radi svoj posao. Da su odgovorni ljudi radili odgovorno svoj posao ti bi pretpostavljam ili trenutno bio bačen na najgori deo ratišta ili u zatvor pa pred vojni sud. Nemoj pogrešno da me razumeš. Ti si fenomenalno postupio ali si isto tako dobro prošao. Treba da kažeš: “hvala Bogu da ovde niko ne zna tačno šta je njegov posao pa me nisu dirali.” Da je kojim slučajem političkoj eliti više odgovarala bezpogovorna poslušnost bio bi proglašen za neprijatelja države i tako to verujem da je jasno šta sam htela da kažem. Međutim ovdašnjoj eliti je odgovaralo samo minimum kolaboracije sa centrom moći u Beogradu jer su još uvek bili slabi da se samostalno održe na vlasti, pa su malo sarađivali tamo malo ovamo. Nije njih interesovala ni Hrvatska ni Jugoslavija nego samo njihove fotelje. Znači bukvalno sve što smo do sad proživeli ovih 20 godina, bukvalno sve, bilo je samo zvog čuvanja njihovih fotelja i privilegija. Nema to veze ni sa čim ni sa Crnom Gorom ni sa Srbijom , ni sa pravdom ni sa istorijom ni sa demokratijom ni sa integracijama, Oni jedan dan kažu integracije samo integracije, drugi dan kažu nećemo mi bogami trčati za njima, ili neće nam oni određivati ovo ili ono. Tu se vidi koliko su neisklreni a i koliko preziru ovaj narod tretrajući ga ko bedno stado. Sve zbog fotelja.

  78. Opozicija ce najvjerovatnije da uzme mjesto podpredsjednika parlamenta i na taj nacin da jos veci legitimitet laznoj demokratiji,uvjerice se vrlo brzo svi koji su mislili da opozicija postoji i da ima za cilj rusenje vlasti da je zadovoljna i sa mrvicama ,narocito ovi iz snp.

  79. U cemu je fora Biljana, da se popravi prosjek broja komentara ili…. ? Ne razumijem te ?

  80. mislim da su komentari na ovom blogu prepricani milion puta, nama dobro poznati, a slavku mnooogo bolje, pa ih i ne cita… a blog uredjuje a.aleksic…
    ova biljana mi je nejasna totalno… sta hoces ti biljo, gje si do sada bila? znamo li te MI liberali?

    cujem da slavko dolazi u maju ‘kad ruze cvjetaju’… bas bih zeljela da ga vidim…
    ma ne mora ni rijec da progovori, samo da ga gledam…🙂
    slavko, mogu li nesto da te zamolim? hoces da napises nesto o crkvi, ovdje na blogu? meni je to jako vazno… mislim, tvoje misljenje…

  81. Svim pravoslavnim vjernicima srećan Vaskrs. HRISTOS VASKRSE!

  82. Svim pravoslavnim vjernicima, posebno LIBERALIMA, zelim srecan Vaskrs….

  83. Neka nam ova kuca u veselju blista i nazdravlje voskrsenje Hrista – praznik zivotnog zacetka, nade, ljubavi i svog napretka !
    VOISTINU VOSKRSE !

  84. Srecan Uskrs svim pravoslavnim vjernicima

  85. Xpuctoc Bockpece !Uz dužno poštovanje,sramota je da vam je bitnije Slavkovo mišljenje o crkvi nego li da gledate crkveno ustrojstvo i kanon.Jedno je sigurno-isti smo narod.Samo što ja kao Srbin ne vidim sličnost između vas Crnogoraca i Milogoraca dok ve čitam,a ni razliku dok $edite doma na dan izbora.Svako dobro!

  86. Re: jox

    A što vi radite za dan izbora?

  87. re.jox
    Srećan Uskrs i tebi.Čovjek treba da ima svoje mišljenje i intimno osjećanje o religiji,a pitati Slavka o crkvi ne da nije nikakva sramota nego je i poželjno,mada je o ovoj tvojoj crkvi i previše rečeno.A to što si ti siguran da smo isti narod je samo zakašnjela tvrdoglavost,jer ste vi iz inata Milu Srbi,iako ste do 90-te bili Crnogorci,a onda se priklonili većini i kao što je tada bilo poželjno postali Srbi. Ovi ljudi ođe su uvijek u manjini i treba da su ponosni na to jer je manjina uglavnom u pravu.Sličnosti između nas i milogoraca,i između nas i takvih kao ti,NEMA.Na dan izbora ćemo $eđeti doma dok alternativa vlasti budu tvoji istomišljenici.Svako dobro!

  88. Wawy,

    U mnogim svarima se slazem sa tobom, prilikom zakljucivanja samog posta, ali da ti iskreno kazem da se dosta puta i sam gubis u dugim i bezveznim komentarima.

    Hoces posto poto da se drzis nekih zablona i zakonskih smjernica u sistemu koji ne funcionise. Mnoge zakonske odredbe se mogu tumaciti na vise nacina, ovo bi neki pravnik mogao bolje da objasni, posto ja nijesam isti.

    Pokusaj da shvatis sta je covjek htio da kaze, a ne sve da prihvatas bukvalno, i da komentarises cega se dohvatis.

    Kada govorimo o odgovornosti misli se i na moralnu u svakom slucaju. Kod naroda u Crnoj ona je u punom izrazaju dosla bas u slucaju Dubrovnika.

    Jednostavan primjer, da se uprosti za tebe, kada se palilo, pljackalo, ubijale stare nemocne osobe, koliko je ljudi (uniformisanih) to isto posmatralo i nije reagovalo na takve grozne stvari? Po meni oni su saucesnici tih istih.

    Imam osjecaj da hoces posto poto da minimiziras Dubrovnik, na jedan poseban nacin, da nadjes naokolo opravdanje za ucinjeni zlocin. To me jako posjeca na filozofa iz DPS, koji radi svoj posao fatasticno da bi opravdao sve sto je cinjeno svih onih godina, razmjenom teza i koriscenjem jezika da ga ama bas niko u Crnoj ne moze uhvatiti ni za glavu ni za rep.

  89. jox,

    griješiš, većina ljudi koji pišu na ovom blogu su stranci. Evo npr. ja sam Bantu crnac, moj drug Dragan Ilić mislim da je sjevernoamerički Indijanac, a kolega Intet Glemt je, ako se ne varam, Viking. Oni će me ispravit ako griješim, detalji su u pitanju.
    Možda je to razlog što nijesmo učestvovali na ovim demokratskim izborima? Ili nijesmo znali koja od dva vaša tabora ili plemena zastupaju naše interese, pa smo bili neodlučni? Opet smo mi krivi, vidiš…

  90. Pozdrav za Slavka Perovica od jedne djevojke ciji otac je umro, tugujuci za onon Crnom Gorom kakvu nam je zelio podariti i stvoriti Slavko Perovic, veliki, najveci.
    Volimo te a nasa ljubav nije idolopoklonstvo kao sto to zele predstaviti nasa ljubav je razumjevanje, ona nema interesa ona je ono malo zrno poezije i duhovnosti koje nam svima nedostaje da bi izasli iz materijalisticke kompeticije u razvoj, onaj odrzivi.

  91. @ rosarita

    Puno pozdrava za tebe i svaka cast za ove dirljive rijeci…..

    Voljela bih da se iz tuge tvog pokojnog oca izrodi ipak nesto lijepo i da ti jednog dana docekas da zivis u Crnoj Gori kakvu nam je htjeo stvoriti Slavko Perovic……

  92. dragane ilicu,

    to sto pricas da pokusavam da nadjem “opravdanje za zlocine”, ili da iste na podrucju dubrovnika minimiziram, je najobicnije i vrlo svjesno podmetanje i laz s tvoje strane, sto te cini najobicnijim lazovom.

    prepostavljam da si procitao sto sam napisao u prtethodnimi postovima, a koje sad necu ponavljati, i posto nisi debilan, kontam da svatas da je potpuno suprotan slucaj, ali se pravis mutav i nastavljas sa najodvratnijim provokacijama i manipulacijama u svom uobicajenom maniru koji i inace koristis u komentarima i na drugim blogovima dje smo polemisali.
    sto me navodi na pomisao da ti je, kao i svakoj konfliktnoj licnosti, samo do prepucavanja a ne do razmjene misljenja i argumenata kroz konstruktivnu raspravu, sto te automatski diskvalifikuje za bilo koju raspravu samnom ubuduce.

    ni do sad nisam pronalazio nista inspirativno u raspravi s tobom, ali iz uctivosti sam pristao da odgovaram kad mi repliciras na neki komentar.

    ubuduce necu ni to.

  93. Wawy, ubuduce ne samo da neces pisati nego vidim bit ces izbacen sa LSCG sajtova.

  94. Wawy,

    ti si jedini obicni manipulator, koji dolazi na blogove Slavka i Sase i pokusava da u zavijenoj formi odbrani sistem.

    Uporan si bio da se mora izaci na izbore, kada sam te upitao na Sasinom blogu, pa za koga glasati nastao je muk. Kada su se izbori zavrsili druga prica. To smo vec apsolvirali na istom blogu.

    Sada ovdje polemises sa ljudima oko Dubrovnika i normalno svu krivicu prebacujes na JNA samim tim branis neke druge. Uporno tvrdis da Dubrovnik nije sramota Crne. Negiranjem ovoga povlaci onda odgovornost i mnogih strana u ratovima na Balknaskom prostoru.

    Balo, upozorio sam te vec da ne vrijedjas, a ti to uporno cinis kada ti nesto ne odgovara ito nije samo u mom slucaju.Sa tobom manipulatorom zavrsavam svaku diskusiju.

  95. Meni nije jasna jedna stvar.
    Dokle cemo pricati o Dubrovniku?
    Bilo, proslo, sto cemo sad!
    Izgleda da je nase prokletstvo da samo pricamo o proslosti.

    Mada s druge strane ni buducnost nam nije svjetla jer nas (pri tom mislim na sve nas koji se oglasavamo ovdje, nadam se da mi nece niko zamjeriti) koji zelimo SLOBODU nema onoliko koliko bi nas trebalo biti pa bili mi Srbi, Crnogorci…

  96. Kako što radim na dan izbora?Sigurno ne $edim doma jer na taj način bi dao legitimitet ovoj vlasti i svrstao se u koš prodatih i potkupljenih bravu$ana.Ja savršeno razumijem vas kao iskrene liberale da oćete na taj način …pa ne znam,valjda baš pokažete da ne dajete legitimitet svojim ignorisnjem !Pa NE ljudi za Boga !!!Upravo dajete!Što reče jedna s bloga *parafraziram* -bolje glasat za opoziciju pa neka je i sam đavo nego bit isto što i kupljeni bravi što $ede doma da im stare majke prigaju priganice.$ednikom ćete tako samo u svojoj zarobljenoj imaginaciji “ne dati legitimitet” ovoj vlasti.Apsurd.Šta čekati doma?Da se “samo od sebe” nešto vanredno desi?Da se vrati Slavko i rasčisti ove glibove?Dajte budite pošteni prema meni koji smo pošten,ako ste već “kuleri” za ovoga koji vas neprimjetno zapisuje u svesku “razočaranih sigurnih apstinenata”.Svako dobro!

  97. I da se nadovežem na Karssona,budućnost idealna bi bila za mene kao iskrenog člana Narodne stranke da dočekam dan slobodne Crne Gore.Naravno da ja ne živim u ovoj tamnici za mene – kao domaćeg neprijatelja,posrbicu,Nemanjići okupatori,šta ti imaš protiv naše države.Nego da živim u Njegoševskoj Crnoj Gori đe se ne dijele 2 dječaka od istokurnog polnog organa na Srbina i Crnogorca,nego na poštenoga i fukaru.Kad ćaše reči “Miči mi ga tamo-on je lopov”….Ne treba odustat od budućnosti i slobodne Crne Gore-život je kratak.A narod smo isti.A vlast živi na DIVIDE ET IMPERA.Saberimo se!!!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: