Posted by: Slavko Perovic | January 25, 2009

DNEVNIK, 24. JANUAR 2009. godine

SARAJEVSKI SVIJET, Januar 1991. godine

Nijesam taj Perović!

Besane noći Slavka Perovića, predsjenika Liberalnog saveza Crne Gore, nakon filma SSNO; Ko je Perović s filma, a ko Slavko Perović iz glasina koje se javno prepričavaju po crnogorskim mjestima?

Cetinje, 25. januar, pazarni dan, jutro nakon emitovanja dokumentarne emisije Saveznog sekretarijata za narodnu odbranu i Zastava-filma o naoružavanju pripadnika HDZ-a. Na ulicama uobičajna gužva, a u kafanama, kafićima i ostalim “lokandama” (lokalni naziv za točionice pića) mjesta ni za lijek.

– Viđeste li, ljudi, onu bruku sinoć, ‘oće ustaše da nas poklope – upita prisutne jedan stariji čovjek u poznatoj “Borovoj lokandi” u centru grada. Neće nas, koliko sam ja vidio, nema Cetinja na onoj njihovoj ustaškoj karti. Pametni su, jer znaju da nama ništa nisu mogli ni Turska, ni Austrougarska, Njemci da i ne pominjem, a kamoli oni, ada šaka jada – dodaje drugi. Ne bih se ja s tim složio, jer čuste li da i među nama Crnogorcima imaju devet hiljada svojih ljudi koji će stati na njihovu stranu. Vodi ih nekakvi Perović, ma da nije, zaboga, to ovi naš liberal Slavko Perović. I tako je sve počelo…

Jedni su sa sigurnošću tvrdili da je u pitanju neki Nikšićanin, vojno lice po imenu Radovan, za druge nije bilo dileme da je to cetinjski liberal – reformista Slavko Perović. Podstaknuti tim pričama, kao i radijskim i televizijskim saopštenjima u kojima Slavko Perović od najviših saveznih i republičkih funkcionera traži zaštitu, posjetili smo predsjednika Liberalnog saveza Crne Gore i doskorašnjeg veoma ozbiljnog kandidata za člana Predsjedništva SR Crne Gore…

– Emisiju sam gledao kod jednog prijatelja u Titogradu(1) – počeo je svoju priču Slavko Perović, inače aktueni potrpedsednik SRSJ(2) za Crnu Goru. Pri pominjanju prezimena Perović obratio sam posebnu pažnju na to da čujem o čemu se radi, jer me, kao i svakog žitelja naše republike, zainteresovala uloga tog Crnogorca u svemu. Po završetku emisije prijatelj mi je sugerisao da zbog eventualne zablude ipak javnosti predočim da to sa mnom nema nikakve veze. To sam odlučno odbio, tvrdeći da je više nego očigledno da se radi o čovjeku iz Virovitice, koji tamo sa osam ili devet ljudi treba da obavi neke važne poslove. Vratio sam se zatim na Cetinje, a ni dlaka mi na glavi, što se kaže, nije mogla pomisliti da će neko tog Perovića s filma povezati sa mnom.

Da se u tim razmišljanjima Slavko Perović u potpunosti prevario potvrdio je i naredni dan, kada su počela višednevna, na sreću, samo verbalna maltretiranja njega i članova njegove familije. Kada je beogradski spiker(3) sutradan ujutro najavio da zbog, kako reče, velikog interesovanja gledalaca iz Srbije, Bosne i Hercegovine i posebno Crne Gore, čiji su žitelji htjeli da saznaju ko je taj Perović koji će da vodi devet hiljada Crnogoraca na Knin, repriziraju pomenutu dokumentarnu emisiju, i kada je u kontakt – emisiji Drugog programa Radio – Crne Gore, posvećenoj događajima u Hrvatskoj, nekoliko slušalaca, tvrdilo da je Slavko, taj famozni Crnogorac, Perović, naš sagovornik, uvidio je da je vrag odnio šalu i da treba što prije reagovati. Telefon u stanu Perovića, u kojem pored Slavka stanuju njegovi roditelji, supruga i sedmomjesečna kćerkica, za sve to vrijeme nije prestajao da zvoni. Javljali su se “anonimusi” iz svih krajeva Crne Gore, a po naglasku Slavko tvrdi da ih je najviše bilo iz Nikšića i Herceg-Novog. Psovali su, vrijeđali i prijetili da će ubiti, pa čak i linčovati njega i porodicu, da će im ubaciti bombu u kuću, dijete spaliti, odnoso, “obećali” su sve ono što je do sada bilo svojstveno samo fašističkim ubicama.

– Te najmonstruoznie i najužasnije prijetnje dobile su za mene svoju pravu težinu u trenutku kada je na moja vraća pokucao inspektor SDB iz Cetinja, koji me je upozorio da su i oni tokom noći dobili više od pedeset poziva kojima se najavljuje linč i traži moja adresa, i da bi dobro bilo da se malo pričuvam. U međuvremenu, pozvalo me nekoliko članova SRSJ za Crnu Goru iz primorskih i opština na sjeveru Crne Gore moleći me da hitno nešto preduzmem, jer su se i oni, kao tobožnji bojovnici, našli na udaru anonimnih optužbi i prijetnji. Čak su mi rekli i to da imaju osjećaj da će svakog trena početi da ih love po ulicama. Uvidio sam tada da je zbog sramne medijske kampanje dio naroda zahvatila histerija koja se može tragično završiti. Sjeo sam za mašinu i otkucao pisma koja su kasnije upućena saveznom premijeru Anti Markoviću, saveznom sekretaru za narodnu odbranu Veljku Kadijeviću, predsjedniku Predsjedništva SR Crne Gore Momiru Bulatoviću, kao i još nekim saveznim i republičkim funkcionerima, u kojima sam tražio da se javno objelodani pravi identitet u emisiji pomenutog Crnogorca Perovića, i da se meni i mojoj porodici obezbijedi potpuna zaštita. Svu odgovornost za moj život kao i živote ukućana prebacio sam tada na organe Republičkog SUP-a. Javio sam se ujedno i Radio-Crnoj Gori i direktno učestvujuću u programu objasnio slušaocima da ja nijesam, a niti mogu biti taj Perović koji se pominje u dokumentarnoj emisiji, već da je posrijedi vješto smišljena igra čiji je glavni cilj moja fizička likvidacija. Molio sam isto tako “anonimne telefoniste” da me više ne zovu, jer stvarno za to nemaju nikakvog razloga.

I možda bi se, kako kaže Perović, na tome sve i završilo da narednog dana i pored činjenice da su Radio i TV Crne Gore Slavkov demant emitovali više puta, što znači da ga je čula cijela Crna Gora, titogradska “Pobjeda” nije na vidnom mjestu objavila, po tvrdnjama Perovića, monstruozni tekst, napravljen u najboljem gebelsovskom maniru, a u kojem se nedvosmisleno tvrdi da je Slavko taj Crnogorac Perović, a da su članovi SRSJ za Crnu Goru, tih devet hiljada Crnogoraca koji treba da idu na Knin. Te, kako reče, ordinarne laži, kao i obnovljeni pozivi i prijetnje osnovni su razlozi zbog kojih je Perović sazvao konferenciju za štampu i pred dvadesetak novinara iz većine jugoslovenskih redakcija, optužujući “Pobjedu” za širenje histerije i mržnje, ponovio da nema ama baš nikakve veze sa ličnostima i događajima iz dokumentarne emisije SSNO.

– I prije dva mjeseca ta ista novina me preko svog nepostojećeg čitaoca iz Dubrovnika napala da sam “ljubio ustašku zastavu”, što apsolutno nije tačno. Ali, ovo što se sada događa prelazi svaku civilizacijsku mjeru. Teško je u nekoliko rečenica objasniti kako ovih dana živi moja porodica. Reći ću samo to da sam u nekoliko navrata jedva ubijedio svog oca Vukašina, koji ima osamdeset četiri godine i kojemu su dva brata poginula u NOR-u, a jedan čak od ustaške kame, da ne uzme svoj trofejni pištolj i na svoj, partizanski način, obračuna se sa glavnim uzročnikom svih zala naše familije, Vidojem Kontarem, urednikom “Pobjede”. Da ima zakona i da država funkcioniše kako treba, vjerovatno čovjek ne bi ni razmišljao da se brani na ovaj način.

1. Ovakvim iskazom i u atmosferi gotovog linča, štitio sam identitet čovjeka kod kojega sam te noći bio. Danas mogu reći da sam se zatekao kod ondašnjeg aktiviste LSCG Bora Vukotića, mog brata od tetke, u njegovoj kancelariji predstavništva JUGOAGENTA u Podgorici. Ta je kancelarija u jednom kraćem, ali značajnom periodu bila jedina „slobodna teritorija“ za okupljanje liberala u Podgorici.

2. Savez reformskih snaga Jugoslavije za Crnu Goru.

3. Današnji popularni voditelj popularne TV emislije RTS Žikina Šarenica, Živorad Nikolić.

„ …Na ovdašnju nesreću pored vojnih i policijskih ministara i opštinskih tajnika HDZ, jedan od učesnika razbijanja Jugoslavije bio je i (ne)znani Perović. Obećao, kažu Crnogorac Perović svoje ljude, naravno Crnogorce u sto postotonim procentima da uđu u sastav jedinice za tihu likvidaciju i da pozvone na vrata oficira JNA. Sintagma „Crnogorac Perović“ koju je izgovorio tajnik HDZ iz Virovitice budi kod ovdašnjeg stanovništva neodoljive asocijacije na nedavno vrijeme. I dok kafanskomnjenje jednom poznatom crnogorskom prezimenu dodaje, takođe, poznato crnogorsko ime, primijećeno je da se pojedini lokalni sagovornici jedne crnogorske stranke neuspješno drže za glavuočekujući da svakog trenutka budu pozvani od Crnogorca Perovića…Crnogorski narod naravno zna šta će sa svojim „Crnogorcem Perovićem“ ali šta je preostalo htvatskom narodu“ Kao što se može zaključiti, novinar „Pobjede“ sugeriše da je „Crnogorac Perović“, u stvari, Slavko Perović, predsjednik opozicionog Liberalnog saveza – „Pobjeda“ od 27 januara 1991, „Noć dugih noževa“, Dražen Drašković “ Preuzeto iz: Živko M. Andrijašević „Nacrt za ideologiju jedne vlasti“ Bar 1999 str.38.

Skrećem pažnju na ovaj nezaobilazni Andrijaševićev rad za sve one koji se zanimaju za našu najnoviju istoriju. Takođe preporučujem vrlo informativan vodič kroz dzunglu crnogorskog januara 1989, knjigu dvojice bivših liberala, Veseljka Koprivice i Branka Vojičića: Prevrat koja je u povodu petogodišnjice januarskih događanja objavljena 1994 zahvaljujući poticaju, iniciajtivi i akciji LSCG koji je i izdavač ovog vrijednog štiva.

Kao što znamo, arhive radija i TVCG iz ovog perioda su već „preorane“, vjerovatno uništene, pa zaborav polako prekriva „životna djela“ ondašnjih odgovornih urednika: televizije Božidara Čolovića i radija Zorana Jocovića, kao i mnogih novinara: Radmile Burić, Emila Labudovića, Dragoljuba Pavićevića… U tom smislu, nekako je nepravedno sjećati se samo Pobjede Vidoja Konatara i čitave novinarske plejade: Petra Ćetkovića, Miodraga Tripkovića, Šćepana Vukovića, Milenka Vica, Jovana Plamenca, Gordane Vujović, Vaska Radusinovića…

U jednoj prilici, nekoliko godina kasnije, Vasko Radusinović će mi se iskreno izviniti…

A što su radili „dopisnici“ beogradskih medija iz Podgorice, teško je opisati…

Ovim tekstom obilježavam 24 januar 1991-ve, dan kad je emitovan „film“ o naoružanju u Hrvatskoj u kojem je pomenut „Crnogorac Perović“. Kuriozitet je da je „Narodna armija“ list JNA u specijalnom izdanju objavila kompletan fonogram svih razgovora koje je „film“ tretirao. U tom „scenariju“ nigdje se ne pominje prezime Perović. Očigledno je „nasnimljeno“ u filmu. Ali, čak ni u „filmu“ koji je dokazani falsifikat što se dijaloga tiče, ne pominju se ni devet hiljada Crnogoraca, ni Knin…Sve je bila konstrukcija specijalaca u medijima. Te noći, s očiglednom namjerom našeg fizičkog progona i uništenja u puču koji je bio planiran na nivou Jugoslavije, pa se od njega odustalo u zadnjem trenutku, liberali su od strane one-ove vlasti, zločinačkom podlošću gurnuti u pakao koji će trajati godinama.

U sred žive vatre, u sred potpaljene lomače, vjerujući u istinu, opstali su…


Responses

  1. Kao da je sve juče bilo. Sve mi je ponovo prošlo kroz glavu. Mučnina, bol u želudcu, gnijev zbog zaborava velike većine-trenutni osjećaj. I u glavi automatsko poredjenje sa sličnim, ličnim, iskustvom.
    Samo bih “plejadi” nabrojanih novinara dodao još puno njih, čijih se imena i textova odlično sjećam. Ali nemam snage, u ovom trenu, da im napišem imena i opišem nedjela.

  2. ‘BUDUCNOST PRIPADA ONIMA KOJI SE NAJDALJE I NAJDUZE SJECAJU PROSLOSTI.’
    (NICE)

  3. Opstali su!

    Amin

  4. Narod ko narod, slijepilo ko slijepilo, mrak ko mrak…prst se pred oko ne vidi….dokle crnogorci??????

    Ave Slavko, morituri te salutant!!

  5. U Crnoj je Gori uvijek teško biti Crnogorac,govoriti istinu,boriti se protiv laži i podmetanja.
    Kad te jednom vlast označi za “narodnog neprijatelja” , teško se ta “titula” može ukloniti.Ovaj Slavkov tekst je dokaz da narod voli da ga vlast laže,da ga obmanjuje. Građani prosto uživaju u tome. Jer stvarnost je zaista bolna da bi se objektivno posmatrala.
    I da stvar bude još žalosnija – oni ljudi koji su devedesetih činili ono čega bi se svako normalan stidio,danas su na rukovodećim mjestima u našoj državi ili pretenduju da budu “na položaju”. I,štaviše, zalažu se za demokratiju! Kakve li ironije! Oni kojima je partijski šef isto što i vjerujućim ljudima Bog,koji bi se odrekli i svih svetinja zarad neke mizerne privilegije, danas se predstavljaju borcima za poštovanje zakona, ljudskih prava i čega sve ne. A takvi su se utrkivali u njihovome gaženju i ostali nedodirnuti od strane tužilaštva.
    No,narod je kratkog pamćenja…nažalost…zato,neka nas jašu i dalje…bolje i nijesmo zaslužili.ali,vjerujem, razvedriće jednoga dana iznad naše Gore Crne!

  6. eh..konatareva pobjeda…to je bio list..pa pisma citalaca…eeee….sjutra je 19 godina od osnivanja lscg,pa da pozdravim sve liberale

    h**p://www.youtube.com/watch?v=sS27TQ_48n0

    h**p://www.youtube.com/watch?v=0V_p_x13X10

    odabrao sam ova dva

  7. h**p://www.youtube.com/watch?v=sS27TQ_48n0

    h**p://www.youtube.com/watch?v=0V_p_x13X10

    sjutra je 19 godina od osnivanja lscg. veliki pozdrav za sve liberale

  8. SJUTRA JE 19 GODINA OD OSNIVANJA LSCG.

    VELIKI POZDRAV ZA SVE LIBERALE

  9. Neka je sa srecom jubilej svim pravim Liberalima…

  10. nisu samo opstali…zacece je napravljeno….ona cestica prva, odabrana putuje vremenom,….na kraju to nece biti samo veliki prasak….

  11. “…To što su mnoge naše želje još uvijek neostvarene, to što smo doživjeli bolna razočarenja i najniže uvrede, ne smije nas umoriti.
    Mi postojimo da bi sačuvali mogućnost da Crna Gora postane zemlja u kojoj se zna što je dobro, a što zlo.
    Mi zato imamo mladost,imamo hrabrost, ponos i unutrašnju radost.
    Naša je politika – politika naših srca ispunjenih najplemenitijim emocijma.
    Mi smo zato – nepobjedivi!”

    Srećan jubilej svim crnogorskim liberalima – borcima za slobodnu Crnu Goru! VIVA VERO MONTENEGRO!

  12. RE: Branko PG, Cetinje

    Pridružujem se čestitkama.

  13. srecno svim iskrenim liberalima!

  14. drago mi je da ovakav blog postoji,prije svega, zbog mlade generacije koja nije participirala u desavanjima sa kraja proslog vijeka, vec je o manifestacijama slavka perovica i njegovih saboraca slusala iz prica starijih. Na ovaj nacin dobijamo direktan izvor saznanja bliske nam proslosti.
    Pozdrav svim slobodnim ljudima u cg!

  15. RE: Nezajashni_covjek

    TAKVA JE DEFINICIJA. SLAZEM SE SA VAMA U POTPUNOSTI !

  16. Sjecam se atmosvere u kuci, kada je taj snimak emitovan na televiziji Crne Gore. (koja zajedno sa dnevnim listom Pobjedom ne moze biti nista drugo do nacionalsovinisticko fasisticki mediji) Kao sto je ovo u zagradi svima poznato, tako je i tad svima bilo jasno da je to namjestaljka. Sve drugo je najobicnija laž, iako mi nije baš najjasnija pozadina tih motiva i tolika želja za samo destrukcijom.

  17. ta namjestaljka sa tajnim snimanjem u slucaju spegelj je nesto najgore sto sam ja vidio da mogu nekome da namjeste. to je bilo najobicnije huskanje rulje na linch radi politickog obracuna. a i ostavilo je kasnije negativne politicke posljedice na popularnost liberala u narodu.

  18. Slavko brate vjeruj mi u Crnoj Gori veliki broj ljudi je potonuo u strasne psihicke krize to se siri ka epidemija.Sad je sto puta gore no onda dvadeset godina ispiranja mozgova i prijekcije najgorih psihickih bolesti sa vrha drzave su ostavili svoje.To se iz avijona sad vidi molim te da tamo u svijetu ako ikako mozes das signal za uzbunu.Bojim se kad jednom dodjes da neces srest normalnoga covjeka.OVO JE LOGORSKA ATMOSVERA.Ovdje vecina ljudi nazalost nema maste a sjeti se da je masta bila jedina zastita zatočenika holokausta.Ko tamo nije imao maste poludio je realnost ga je ubila.Veliki pozdrav za tebe.

  19. Treba se sjetiti „Pobjede“ i čuvenog, sada pokojnog Isa Kalača, preteče Emira Kusturice. Što je taj savkodnevno pisao u našim „Odjecima i reagovanjima“ teško da se može opisati. Toga vjerovatno nije bilo ni u nacističkoj Njemačkoj. Nijesu mnogo zaostajali ni Tripković, Budo Simonović, Radusinović, Marina Jočić… Televizijski isljednik Labud Jovanović, specijalci Vasko Knežević, Perica Djaković…
    Ko je to sve preživjeo, gledao, slušao,čitao a znao što se u stvari dešava, nevolja mu je što je poludio. Što je narod nervno obolio i pod stresom a što napisa neko ispred mene. Svaki drugi iz moje generacije, svjedoka tog vremena, psihički je, na ovaj ili onaj način obolio. Ni za sebe ne znam više jesam li u ove „prve“ ili „druge“. Znam samo da gledam moje školske drugove ulicom, posjedjele od 45, nezdravo podbuhle, sa borama ,obično kao da imaju 60, koji nerijetko pričaju sami sa sobom. Mislim da je onima koje smo napadali, silovali, pljačkali bilo mnogo bolje. Oni su bar znali, iako nejaki, za što se bore. U svojoj pravednoj borbi za opstanak-imali su neki odušak. Mi, sve ove godine plaćamo kaznu. Ne treba nam nikakv Hag. Naša vlast je naš Ševeningen. A ni njima ništa nije bolje, niti su srećniji. Uprkos svom novcu i nekontrolisanoj moći koju imaju.
    Totalan raspad, društva, porodice, morala, nade i sreće.

  20. SLAVKO VRAG JE PONIO SALU U PITANJU SU CLANOVI PIORODICE KOMSIJE UJACI

  21. Normalno je samo onima koji su sustinski prikazani u uvodnim scenama ODISEJE Stenlija Kjubrika a nazalost takvija u Crnoj Gori dosta ima.

  22. Ove me rijeci Lesa Ivanovica, par dana pred smrt podsjecaju na vrijeme koje moramo da zivimo u ovoj i ovakvoj Crnoj Gori od prvog dana ili AB ground Zero revolucionarnog trenutka ….bez izbora, u jednom smjeru sa svim mukama i razocarenjima, devalvacijom, devalorizacijom morala, naših sitnih imovina duhovnih i dzepnih…naših nada…i sve tako iz jedne vremenske posude u drugu…cekajuci kraj koji NA ZALOST OSJECAMO, ali NA ZALOST NIKAKO DA STIGNE…

    ” Dolazi jesen, pa zima … sa maglama , sa kisama , sa mecavama. To je njihova obavezna pratnja. a kad stigne, zateci ce kod mene : bolest , siromastinu , brige. To je opet moja obavezna pratnja… Mozes misliti kako ce to biti zanimljiv prizor kad se obje patnje uhvate za ruke i zaigraju oko mene vrzino kolo… A dva sina treba poslati na studije. Drva treba nabaviti za nas troje koji ostajemo ovdje. I duzan sam. I uopste, cijelog zivota ne uspijevam da odgonetnem tu , za mene nerjesivu, zagonetku: kako, na posten nacin, ne stedeci truda i dajuci uvijek kvalitetan ucinak, zaraditi dovoljno za zivot. Od svih mnogobrojnih puteva koji vode ostvarenju tog cilja, ja sam , izgleda, izabrao onaj jedini pogresni… Ne znam imas li kakve mogucnosti da pomognes… u nevolji sam pa rekoh: da ti se pozalim. Jer, covjek se zali prijatelju.”

  23. Pa gdje je ta evropa da vidi sto ove psihopate sa svojim druidima ne znam koju drugu rijec da upotrijebim rade kakve fukarluke prave onima koji su najvise prihvatili bas te evropske norme.Ka da smo Ruanda ili Burundi u afriku.Zar ne vidjese taj debilno siromasan rjecnik njihov izoblicen govornijema manama.

  24. boli evropu uvo shto smo mi takvi.

  25. Poštovani,

    pročitavši ovaj tekst g. Perovića, śetio sam se i ja emisije o Martinu Špegelju i cijele harange koja se podigla protiv LSCG.

    Nekad valjda se priśetiti tijeh dana tmuše i svakakve propasti čeljadi crnogorske. Puno puta je Crna Gora posrtala, a njena čeljad znala da iz nerazumijevanja i zlobe nanose jad drugome.

    Žao mi je što su mnogi kreatori ove skotovske kampanje protiv g. Perovića i protiv crnogorskijeh vrijednosti ostali nekažnjeni, moralno nelinčovani, a neki su i danas oni koji vedre i oblače.

    Nekad shvatim i potez g. Perovića koji je odlučio da ode iz Crne Gore. Kažu od svega na ovom svijetu, najteže je promijeniti mentalitet naroda….

  26. Tako je, posebno kad taj mentalitet pociva na laznom moralu ….a ne na istinskom moralu koji je od 1918 preko 1945 i 1989 i itd zamjenjen laznim….

  27. slavko,mora se obnoviti lscg,to je jedina nada da nam sjutra djeca,ne zive u ovakvoj crnoj-gori.jedino lscg pokrenuti lavinu,za pocetak oslobodjenja i pocetka nove crne-gore!dje nece milo i familija biti uzor,nego nasa tamna strana istorije.ja neznam da li postoji i najmanja sansa da se bori opet za slobodu?kroz neki sljedeci tekst,osvrni se o tome.da mogu da se nadam necemu.jer ova nasa opozicija je tako smijesna,da je zalosno.evo ovih dana zivkovic miko,dava lekcije o moralu i pravu po cg-u,covjece ka da se takmice ko ce biti veca fukara.slavko lscg jedino ima moralni kapacitet,ako nas nema gotovo je.puno pozdrava vjecni lideru,i dokazu da ima crnogoraca!jer nas nema nidje.

  28. Nekako mi se cini suvisnim da bilo kako komentarisem dnevnik g-dina Perovica, ionako sam se skoro 15 godina slagao manje-vise sa svime sto je rekao ili napisao. Neki od komentara me tjeraju da nesto napisem, ne da opovrgnem ili razoblicim, mozda da dodam ili dodatno ogolim sliku danasnje nam situacije u dragoj nam i uspravnoj drzavi. Slijedi citat:
    – FRANCUSKI građani odlučili su na “krizu stoljeća” odgovoriti “prosvjedima stoljeća”. Naime, zbog ekonomske, pa i socijalne krize, kojoj se ne vidi kraj, isfrustrirani Francuzi sutra će izaći na ulice odnosno stupit će u generalni štrajk…
    Pognute glave te strah od samovolje poslodavaca koji su umislili da mogu kako im se prohtije – scenarij je koji se, kako su mislili neki, očito neće odigrati.

    Francuzi su se tako okrenuli onome što ih je naučila njihova “pradavna” revolucija iz 1789. godine – izaći će na ulice da bi izrazili nezadovoljstvo onima koji su ih doveli na rub krize….. Kraj citata.

    Citajuci ovu vijest, toliko sam se lijepo osjecao, kao da cu i sam biti dio toga, a ne gledati i pratiti to iz ove trule, beznadezne perspektive u koj je jedino mjerilo naklonost kakvog toboznjeg mocnika i kakav sitan novac kojim ce se privremeno povecati ugled u drustvu (u kome se ugled samo i mjeri kolicinom novca). Sebastijan PG kaze kako u Crnoj Gori vlada kolektivna psihoza, sto je apsolutno tacno, i to sa vrlo jasnim objasnjenjem. Ako 24/7 zivite u strahu od pretpostavljenog, policije, partijskih dousnika, i u jos vecem strahu od toga sta ce zatucana, zaostala i primitivna sredina prokomentarisati, onda ste opravdano zabrinuti sta ce biti sa vama i vasom porodicom. Da li ce Vam sin biti narkoman i kockar, cerka prostituka, itd itd… Dok god narod u Crnoj Gori nije spreman boriti se za sebe i svoje potomstvo, nego ga jase svaka ulicna bitanga, bice prestravljen, psihotican i najboljeg ce sagovornika nalaziti u sebi.

  29. I onda se cude ljudi sto se po telekoma promontea i ostalih kompanija strani vlasnici isto tako svirepo da ne kazem robovlasnicki ponasaju prema domacim radnicima.A kako nece kad vide sto Milo Sveto i ostala bratija rade svojim pretpostavljenima to jest citavome narodu.Misle kad je ovaj narod spreman sve to da istrpi istrpjece i nas kolonijalni stav.Kad se te ovce tako lako daju sisat sisaj do besvijesti.Sto god da im uradis oni nece uzvratit.Slobodno udri jace.Gradjani Crne Gore su moderni bijeli robovi.

  30. stvarno nam ne trebaju neprijatelji. mi smo sebi sami najveci. samo jedni drugima postavljamo noge. i niko nista nece da radi na sebi. i nece da radi.ni da misli.

  31. Koliko je
    god fukarluka ta pestokupljevina skupljena sa konca i konopca instruirana od pokojnog Milosevica i agentura srpske udbe
    smisljala pocetkom 90 godina a Slavko je to sigurno dobro osjetio na svojoj kozi barem je u nama postojala nada bolje buducnosti.Slavko shvati ulazimo ovdje u opasno psiholosko stanje gubitka nade.Ne pricam licno ja sam pronasao formulu licne motivacije nego ti pricam o narodu uopste.Samo mali broj ljudi ostaje normalan.Samo oni koji su nasli nacin da reprogramiraju sebe da isprave greske koje su cesto i porodicni scenariji koji su se prenosili stotinama godina.To je uspio samo onaj koji se samostvario ko je presao granicu koju su mu cak i najmiliji postavili. Ne zato sto ga naprimjer kao svoje dijete nisu voljeli vec zato sto se ni oni nisu ostvarili sto ih takodje njihovi roditelji nisu naucili da budu slobodni ljudi.Idite tamo dje i svi drugi slusajte ka i svi drugi.Dodao bih jos jedno razmisljanje, da li ja ako vidim da svi jedu govna oko mene treba da im se pridruzim.Ne ja necu da jedem govna

  32. “A što su radili „dopisnici“ beogradskih medija iz Podgorice, teško je opisati…”

    Generalizacije nijesu dobre, gospodine Perovicu. Ja sam jedan od tadasnjih dopisnika beogradskih medija. Medij za koji sam izvjestavao se zvao Borba i taj medij je bio poznat po svojoj antimilosevicevskoj, antiratnoj, antinacionalistickoj orijentaciji. Nadam se da se toga sjecate.

  33. STA JE SVE IZDRZAO SLAVKO PEROVIC NIJEDAN CRNOGORAC U NOVIJOJ ISTORIJI NIJE A NADAM SE NITI CE.SVI SU BILI PROTIV NJEGA OD CRKVE,VOJSKA,PARAVOJSKA,POLICIJE,UDBA,SUDOVA,OPZICIJE,SPIJUNA,
    MASONA,PROFITERA,NEZAVISNIH,NACONALISTA,,,,,
    DOBRO JE DA JE OSTAO ZIV DA,MISLIM DA MU JE
    SPREMANA LIKVIDACIJA DA JE BIO JACI.
    NAROD KAO NAROD NI GORI NI LOSIJI OD OSTALIH NARODA,ODJE KOD NAS NIKAD NIJE BILO DEMKRATIJE PRESKOCILI SU SE SISTEMI PREKO NOCI,ODJE SE VLAST TESKO MIJENJALA ALI IPAK NAROD JE JEDNOM DAO SANSU NA IZBORIMA 2002 TADA LIDERI SRPSKE OPOZICIJE NIJESU HTJELI DA PROMIJENE VLAST SLAVKO JE OSTAO USAMLJEN.MOZDA JE I TAKO BOLJE SACUVAO SE ZA NEKO BOLJE VRIJEME.NIJE IMAO NIKAKVE SANSE UVJEK JE BIO KONTROLISAN.
    SAZNAH OVIH DANA DA JE NAS VRLI PREMIJER U VELIKU MASONSKU LOZU GRCKE I TO PUNO GOVORI.
    BIO SAM JEDAN DAN POSLOM U SUD I POLICIJU I VIDJOH IZA SUDIJE U ORMAR PRIVJEZAK DPS,ISTO TAKO U PODGORICKI SUP PO KANCELARIJAMA SLIKE SUPOVACA SA PREMIJEROM DIRLJIVI SUSRETI OVJEKOVECENI PUNI LJUBAVI I JEDNOPARTIZMA NEGO STO.
    ODAVNO JE KOD NAS SVE NORMALNO MISLIM, NE BI NAS PRIMILA AFRIKA, A NE EVROPA.

  34. Dragoljube Dusko, ja sam obican nezajasni covjek koji sad kada procita vasu poruku ne moze a da u rijecima vasim ne spozna po prilicno ekstreman nivo ucesca frustracija. Dolazite ovdje, i eto zelite da dignete svoj “glas” protiv stravichne “generalizacije” historijskih desavanja u strasnim i svebitnim medijima koji se stampahu u Biogradu. Najezio sam se 🙂
    Nevjerovatno, kako uvjek poslije oluja misevi izajdu na kaldrmu kako bi pljuvali po nebu..

  35. PA BARBA NE BI SE SLOZIO DA JE NAS NAROD NIJE LOSIJI OD DRUGIH NARODA POD BROJ JEDAN NAS NAROD A POD POJMOM NAROD MISLIM NA SVE STANOVNIKE CRNE GORE TAJ NAROD JE PODIJELJEN I TAJ NAROD JE PRISTAO DA ZIVI PODIJELJEN TO JE KA PSIHA AKO JE PODIJELJENA COVJEKU JE SVE GORE I GORE

  36. Ovaj što svrstava Buda Simonovića sa nekakvim dopisnicima i novinarčićima pobjede laže ka pas,jer simonovićevi tekstovi i iz onog i iz bilo kojeg vremena izdržali su sud vremena

  37. Tek sam sada naišla na Tvoj blog i na ovaj post. Sjećam se vrlo dobro te “epizode” i pisanja novog uvodnika za emisiju, pretumbanu zbog “premijere filma petkom uveče”. Bio je to izuzetno hladan januar i topao kraj jutra kada si “ušao” u program. Tvojim javljanjem sam označila i kraj javljanja slušalaca nadajući se splašnjavanju histerije, koja se, izgleda, tek rasplamsavala. Sjećam se, naravno, još mnogo toga, mada se silno trudim da zaboravim.
    Evo nas sada po raznim tudjim državama…
    Puno pozdrava.

  38. Neobican osecaj topline i dah mladosti.Radost susreta davno(divno)proslog doba.I ja se secam ,jos mnogo toga ,i necu da zaboravim.Sve najbolje ….

  39. Lepo bi bilo da nam Misko jos nesto kaze…


Leave a comment

Categories